Senaste nytt

Singapore Airlines nyrenoverade första-klass lounge i Hong Kong

HON-II

Medlem
Efter renovering har man nu "stylat" om SQs lounge i Hong Kong, så att det finnns både en första klass lounge och en business lounge. Tidigare fanns det bara en separat avdelning för första klass inom den stora loungen, men ingen annorlunda service jämfört med businessavdelningen. Nu är det en skiljevägg och en liten korridor mellan första klass och businessloungerna, och persolaen håller ett vaksamt öga på att ingen obehörig går in i första klass loungen. Både första- och business-klass loungerna är designade i samma stil som den nya loungen i LHR. Första-klass loungen är även öppen för första-klass-passagerare som tar Swiss' nattflyg (LX 179) till Zürich (vilket sammanfaller tidsmässigt med SQ's avgång till SFO, SQ 2). Loungen är mycket rymlig (även med fulla LX 179 och SQ 2 första klass kabiner, dvs 2 x 8 passagerare) och har en avdelning med bordsservering, där lätta varma måltider och snacks går att beställa à la carte. Det finns också en rätt så omfångsrik kall och varm buffé. Bar service med en begränsad cocktail-meny ingår också. Med andra ord: en klar förbättring jämfört med den tidigare versionen i Hong Kong!

IMG_5303.jpg
En fåtöljgrupp i SQ's nya första-klass lounge med restaurangavdelningen i bakgrunden.

IMG_5304.jpg
Förstaklass-loungens restaurangavdelning med buffén i bakgrunden

IMG_5305.jpg
En annan vy på förstaklass-loungens restaurangavdelning
 
Jeg besøgte loungen i februar og er helt enig. Begge lounger, men i særdeleshed F loungen er et stort skridt fremad sammenlignet med den gamle lounge der var både mørk og slidt.
 

HON-II

Medlem
Var nyligen i denna lounge igen under tidig kväll. Denna tid på dygnet har de en riktigt ambitiös à la carte meny. Jag fastande för New Zealand lamb chops som var riktigt goda. Det var väldigt tomt i loungen, jag var ensam under hela tiden (ca 2 timmar), och det var knäpptyst. Riktigt vilsamt och skönt.

IMG_7312.jpg
Riktigt bra à la carte-rätter

IMG_7314.jpg
Helt tomt i loungen
 

HON-II

Medlem
För det mesta har jag varit i loungen med SQ biljetter, men jag var i loungen för några månader sedan med en LX F biljett. LH brukar erbjuda F passagerare att använda sig av Uniteds F lounge (som i mitt tycke är mycket sämre an SQ F loungen), men Du kan ju kolla med dem. Om det går med LX borde det gå med LH.
 
Toppen