Senaste nytt

Award med EB, ARN - GIG i vinter?

Alphaminor

Medlem
Är detta ens möjligt? Har letat men ej funnit...


  • Varifrån vill du börja din resa? Sundsvall, men ARN går lika bra.
  • Var är din destination? Rio De Janeiro (jag antar att det = GIG, eller finns det andra?)
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan Dec -15 och Feb -16
  • När vill/behöver du komma hem? 1-2 veckor efter utresa!
  • Hur länge vill du vara borta? 1-2 veckor, inte så noga med exakta datum
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (6 mån + 3 år)
  • I vilken kabinklass? Spelar ingen roll, men helst Business förstås!
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Något där jag kan använda mina EB-poäng som betalning!
  • Vad är din budget? (per person) Ca 10k utöver EB-poäng om jag måste.
  • Vad är det viktigaste för dig? Kortare restid, få mellanlandningar (frugan är flygrädd).
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Absolut inget krav, men kan tänkas om vi måste.
 
F

FCT

Guest
Otroligt svårt att finna tre awardplatser i C till Rio.

Sök själv på United.com för att få en uppfattning. LH flyger dit från Frankfurt men award till partner är svårt.

LH via BOG kan eventuellt gå.
 

MartinH

Medlem
Ja, det skall vara möjligt. Speciellt som ni verkar vara flexibla med datum. Det är bara att gräva ner dig i united.com så går det att hitta.
Avianca har ofta 3+ platser i business London/Barcelona-Bogota. Troligen inte möjligt att hitta nåt med Lufthansa, Turkish, United etc.
Trolig routing skulle alltså bli (SDL)-ARN-LHR/BCN-BOG-GIG t/r. Jag har förstått att det är ganska låga avgifter med Avianca också, så det är ju positivt!
Orkar ni med ett extra byte med SAS till Madrid så har Avianca en nyare/bättre businessprodukt därifrån. Men med extra byte så kan ni inte starta från SDL, blir för många segment.
Lycka till!
 

Alphaminor

Medlem
Tack för alla svar! Jag är lite ny i branschen, men hur funkar det med att räkna ut hur mycket EB-poäng det ska kosta? Måste man ringa till SAS för att få en uppfattning eller kan man på något sätt räkna ut det? "Priserna" på united är ju inte aplicerbara för att betala med EB...
 
Spendera poängen vid ett senare tillfälle om möjligt. En rutt där det ger mer värde.
Tycker priserna till GIG är ganska bra generellt, ca 16.900 SEK per person. Både IB/BA och AF/KLM ligger på dessa priser.

Ex: ARN-MAD-GIG-LHR-ARN eller ARN-AMS-GIG-AMS-ARN m.fl beroende på flygplats, flygbolag och flygplanspreferens.

KLM ska sätta in 787 på AMS-GIG i början av 2016 så det hade jag nog kanske personligen testat om jag vore du och AF/KLM har kortast restid. :)
 
Last edited:

Moco

Medlem
Pröva TAP via Lissabon. Inte så kul flygbolag men bättre än att inte komma fram.

Det avråder jag verkligen från att göra. Ett bedrövligt flygbolag och sannolikheten att man kommer fram på avsatt tid är minimal. Longhaul på TAP är dessutom rena tortyren. Då är det bättre att betala cash och åka med andra.
 
Toppen