Jockezona
Medlem
Drar problemet i korthet.
Hyrde bil från Hertz i somras i LA. Råkade av misstag hamla i express lane och passerade en station innan jag lyckades ta mig ut. Metro express skickade med all rätt faktura till Hertz som i sin tur skickade mina uppgifter till Metro express. Jag har sedan dess försökt få kontakt med Metro express men får ibland svar på mina mail och ibland inte, de tror dessutom att jag vill bestrida min bot och missuppfattar hela situationen, jag vill ju betala och få det överstökat.
Nu till frågorna:
Hyrde bil från Hertz i somras i LA. Råkade av misstag hamla i express lane och passerade en station innan jag lyckades ta mig ut. Metro express skickade med all rätt faktura till Hertz som i sin tur skickade mina uppgifter till Metro express. Jag har sedan dess försökt få kontakt med Metro express men får ibland svar på mina mail och ibland inte, de tror dessutom att jag vill bestrida min bot och missuppfattar hela situationen, jag vill ju betala och få det överstökat.
Nu till frågorna:
- Har någon råkat ut för detta?
- Om boten förblir obetald går det vidare till något inkassobolag i USA, kan de hitta mig i Sverige eller kommer boten bara att öka i storlek tills jag reser dit nästa gång?
- Kan jag bli nekad inträde i USA p.g.a. obetalda skulder?
- Är det någon mening att kontakta Hertz och eventuellt be dem hjälpa mig?