Senaste nytt

Hyrbil & Metroexpresslanes i LA - Problem

Jockezona

Medlem
Drar problemet i korthet.

Hyrde bil från Hertz i somras i LA. Råkade av misstag hamla i express lane och passerade en station innan jag lyckades ta mig ut. Metro express skickade med all rätt faktura till Hertz som i sin tur skickade mina uppgifter till Metro express. Jag har sedan dess försökt få kontakt med Metro express men får ibland svar på mina mail och ibland inte, de tror dessutom att jag vill bestrida min bot och missuppfattar hela situationen, jag vill ju betala och få det överstökat.

Nu till frågorna:
  • Har någon råkat ut för detta?
  • Om boten förblir obetald går det vidare till något inkassobolag i USA, kan de hitta mig i Sverige eller kommer boten bara att öka i storlek tills jag reser dit nästa gång?
  • Kan jag bli nekad inträde i USA p.g.a. obetalda skulder?
  • Är det någon mening att kontakta Hertz och eventuellt be dem hjälpa mig?
//Jocke
 

Jockezona

Medlem
Hertz drog 30$ för hanteringen av ärendet samt skickade ett brev. I detta brev stod det att de gett Metro expresslanes mina uppgifter samt att det var mitt ansvar att "resolve the situation" med Metro express.
 

jonten

Medlem
Det hade gjort mig förbannad, varför drog de inte 33 dollar så hade saken varit ur världen?
Och kan skulden ligga på dig, trodde det följde bilen?
 

Jockezona

Medlem
Jag tycker också att hertz kunde betalt räkningen och dragit det från mitt CC men varför ska det vara enkelt.

Hertz skriver något i brevet i stil med "in the terms and conditions are you as renter of the vehicle responsibel for any toll charges" blabla.
Hur som helst har de lagt över ärendet på mig och jag måste nu försöka lösa detta med Metro.

Hittade någon liknande tråd på flyertalk, det var någon från Nya Zeeland som gjort samma grej och efter ett par månader damp det ner en faktura från ett inkassobolag i US.
 

Jockezona

Medlem
Jag har inte testat att ringa då jag tycker skrift är enklare att utrycka sig i.
Blir väl till att försöka ringa då mailen inte gett något resultat.
 

AABack2ARN

Medlem
Baserat på att de verkar ifrågasätta om du vill betala funderar jag på om du har uttryckt dig tillräckligt enkelt i skrift?

Maila dem och säg att du vill betala. Fråga hur du gör och upplys om att du bor i Sverige.

Blanda in något annat.
 

Jockezona

Medlem
Jo det var det jag försökte när jag fick reda på boten, dock har jag inte fått något violation number och när jag slår platenumber så hittar den ingen violation. Det är därför jag kontaktat Metro express, för att få uppgifter så jag kan betala men de är omöjliga att få något ur via mail. Jag ska dock ringa dem även om jag föredrar mail.
 
Toppen