Senaste nytt

Seat block Air Canada & LH

Gearup

Medlem
Hallå Businissar!

Jag har en fundering angående Seat blocking på LH respektive AC.
För det första är jag inte hundra på att båda flygbolagen har detta men antar att det är så(?)

Det jag funderade på är om jag flyger med resesällskap som inte har *G men jag har det och jag placerar mig i ett mittensäte vid en "väggplats (A,B,C)" Är det så att gångsätet blockas då om sällskapet sitter vid fönstret?

Om det nu funkar så så antar jag att det inte funkar på det sättet om jag skulle ta fönsterplats medan min resekamrat tar mittensätet?

Gearup!
 

jumbooze

Medlem
Hej och välkommen

Jag har inte sett att de erbjuder sätesblock för star alliance guld om de ens gör det för sina egna Guld-medlemmar.
Dock så kan det inte skada att ta den lösningen med att sätta guld i mittensätet.

Sen vem av dig eller din kamrat faktiskt sitter vid fönstret är väl en annan femma...
 

Mikael64

Medlem
Jag har rest ett antal ggr över Atlanten och inrikes i Canada med Air Canada som är ett bra bolag men har aldrig varit med om seat blocking. Jag frågade en ggr mellan Toronto-Frankfurt men fick till svar att dom erbjuder inte detta ens till sina Guld men dom var lite impade att SAS hade detta i mån av möjlighet. Nu hade jag lite tur på flygningen att den som skulle sitta bredvid mig bytte plats då han ville sitta bredvid någon han kände så jag fick extra gott om plats:)
 

Gearup

Medlem
Jag har rest ett antal ggr över Atlanten och inrikes i Canada med Air Canada som är ett bra bolag men har aldrig varit med om seat blocking. Jag frågade en ggr mellan Toronto-Frankfurt men fick till svar att dom erbjuder inte detta ens till sina Guld men dom var lite impade att SAS hade detta i mån av möjlighet. Nu hade jag lite tur på flygningen att den som skulle sitta bredvid mig bytte plats då han ville sitta bredvid någon han kände så jag fick extra gott om plats:)

Tack jumbooze!
Och tack Mikael för den infon! Då spelar det med andra ord ingen roll vart man parkerar rumpan. :cool:
 

MegaFlyer

Medlem
Hmm, AC's consierge tjänst i loungen kan fixa det mesta för sina Super Elite/Diamond. De brukar möta i loungen och eskortera ner till planet, sköta uppgraderingar och fixa. Ska ej förväxlas med Elite/Gold, där är servicen nästan obefintlig. All fokus läggs på egna Super Elite. Vet inte hur bemötandet i loungen är för andra bolags Diamond...

Skulle prata med Consiergen när du kommer till AC loungen i Frankfurt, Paris, Montreal, London, Toronto... De kan göra magik. Hade med mig två kompisar påväg till Montreal och vi var bokade på olika plan från London via Toronto. Ett av planen var försenat och det slutade med att vi alla tre hamnade på samma plan uppgraderade i business. Verkar som consiergen har mycket att säga till om när det gäller service till Diamond medlemmar...
 

mha321

Medlem
Hmm, AC's consierge tjänst i loungen kan fixa det mesta för sina Super Elite/Diamond. De brukar möta i loungen och eskortera ner till planet, sköta uppgraderingar och fixa. Ska ej förväxlas med Elite/Gold, där är servicen nästan obefintlig. All fokus läggs på egna Super Elite. Vet inte hur bemötandet i loungen är för andra bolags Diamond...

Skulle prata med Consiergen när du kommer till AC loungen i Frankfurt, Paris, Montreal, London, Toronto... De kan göra magik. Hade med mig två kompisar påväg till Montreal och vi var bokade på olika plan från London via Toronto. Ett av planen var försenat och det slutade med att vi alla tre hamnade på samma plan uppgraderade i business. Verkar som consiergen har mycket att säga till om när det gäller service till Diamond medlemmar...

Du menar att de faktiskt bryr sig om sas Diamond också, och inte bara sina egna super elites? Det vore ju kalas - har inte märkt något av det tidigare, men det kanske kom med Diamond prefixet?
 

MegaFlyer

Medlem
Ingen aning om hur de ställer sig till andra bolags diamond. Får jag gissa så tror jag inte de bryr sig så mycket - främst för att andra bolag (hotell, hyrfirmor, Costco etc.) urvattnat uttrycket. Men om du förklarar snällt hur mkt SAS kräver för EBD så tror jag att du kommer en bit på vägen.

Glöm inte att vara sjukt trevlig - Canadian style - det är inte USA du reser i :)
 

mha321

Medlem
Ingen aning om hur de ställer sig till andra bolags diamond. Får jag gissa så tror jag inte de bryr sig så mycket - främst för att andra bolag (hotell, hyrfirmor, Costco etc.) urvattnat uttrycket. Men om du förklarar snällt hur mkt SAS kräver för EBD så tror jag att du kommer en bit på vägen.

Glöm inte att vara sjukt trevlig - Canadian style - det är inte USA du reser i :)

Vad är "andra bolags diamond"? AC själva har ju inget som heter Diamond. Eller menar du att du använder Diamond och SuperElite som samma sak, och alltså inte menar SAS Diamond när du skriver "Diamond"? (Diamond är ju inte på något sätt en officiell Star-nivå, så det går väl inte direkt att jämföra)
 

MegaFlyer

Medlem
image.jpg


Nja, nya namnet är Diamond, tidigare Super Elite 100k, guld kallas black och silver för silver. Super Elite förstår alla.
 
Toppen