Senaste nytt

Tips om bra hemsida för billiga enkelbiljetter

Hej,
I de flesta fall blir det billigare att boka en t/r till t ex. USA än att boka enkelresa. Har bara hittat 1 alternativ som stavas Icelandair. Där kan man få en enkel till JFK från t ex 4000 kronor. De flesta andra bolag erbjuder bara full flex biljetter.

Någon här som vet en bra hemsida eller flygbolag som erbjuder enkelbiljetter som ligger inom samma nivå som vad en enkelresa skulle kosta då man på samma PNR bokar t/r. I detta fall handlar det om flygningar till/från USA.

Tacksam för bra tips...=)
 

Dr. Miles

Expert
När Malaysia Airlines flög mellan Stockholm och Newark hade de enkelbiljett med bra priser.

Det är dock värt att notera att du krävs att ha en biljett som bekräftar att du lämnar USA under bestämd tid, om du vill flyga till USA med enkelbiljett.
Annars riskerar du att flygbolaget vägrar att ha dig onboard.
 

Gnopps

Medlem
Förstår jag rätt att du letar efter en hemsida som automatiskt lägger på en returresa för att få det lägre priset? Jag känner till sådana system men ingen offentlig hemsida tyvärr. Du kan dock lätt själv söka så. Lägg själv till en returresa omkring 25 dagar senare, på en tis-tor när du söker så bör du kunna hitta låga priser.

Att kunna hitta bra enkelpriser beror inte på hemsida utan på flygbolaget, de flesta flygbolagen erbjuder inga enkelbiljetter till lågpris.

Har du tagit en titt på vår guide? http://www.businessclass.se/artiklar/176-guiden-till-billigare-flygbiljetter.html
 
Tack för tipset...:)
I mitt fall hade jag löst en bonusbiljett med SAS i business...på vägen dit fanns tyvärr inga bonusplatser kvar. I detta fall har jag löst det hela med att boka Icelandair via KEF som erbjöd enkelbiljetter för 4800 i eco comfort...
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Jag hittar följande flygbolag som verkar erbjuda billiga envägs biljetter (under 4000).

Iceland Air
Air Berlin
Air Lingus

MVH
 
Toppen