Senaste nytt

Hotell i New York 2016-03-02 -> 2016-03-06

bnr

Medlem
Hej,

Har kollat runt lite och hittat lite rekommendationer, men tänker att jag startar en tråd och ställer frågan också då tidigare frågeställare aldrig specificerat att de velat ha två sängar i rummet.
Ska till NYC med en vän 2016-03-02 -> 2016-03-06, vi är på jakt efter ett hotellrum på Manhattan för fyra nätter med 2 single/2 queen/2 king.
Verkar vara rätt låga priser rent generellt i mars.

Har Le Club Accorhotels Gold, Hilton HHonors Gold, Club Carlson Gold Elite. Vill helst bo på något hotell anslutet till någon av kedjorna, har prel. en bokning på Novotel New York Times Square (250 USD/natt inkl. skatter).
Någon som har erfarenhet av Novotel New York Times Square?

Är det bättre att (som HHG) istället välja ett Hilton-hotell för fri frukost?

Har snappat upp följande hotell och bokningssidor (räknas inte de som 3rd party?)
Hilton Fashion District
Hilton Manhattan East
Hotwire
Priceline

Maxpris 320 USD/natt inkl. skatter

Stort tack på förhand.
 

agehall

Medlem
Du har massor av Hilton-hotell att välja på. HGI TimeSquare för $151+skatter tex. Jag hade nog valt ett Hilton-hotell för att få frukosten - det kan vara värt rätt mycket. Håll dig borta från allt utom hotellens egna siter om du vill få poäng och stays för vistelsen.

För Hilton gäller att kolla upp deras MVP-rates (stay.hilton.com/mvp) samt AAA-rates (gå med i Motormännen!).
 

bnr

Medlem
Du har massor av Hilton-hotell att välja på. HGI TimeSquare för $151+skatter tex. Jag hade nog valt ett Hilton-hotell för att få frukosten - det kan vara värt rätt mycket. Håll dig borta från allt utom hotellens egna siter om du vill få poäng och stays för vistelsen.

För Hilton gäller att kolla upp deras MVP-rates (stay.hilton.com/mvp) samt AAA-rates (gå med i Motormännen!).
Något/några Hilton du kan rekommendera? På vilket/vilka sätt skiljer sig de olika Hilton-brandsen från varandra?

Yes, kommer definitivt kolla MVP, tack för tipset.
 

011430121

Medlem
@bnr, jag har bott på Hilton på 42a gatan det ligger verkligen mitt i smeten har inte kollat upp priser.
Bor ni runt TimeSquare har ni nära till allt, ink tåget eller bussen från EWR.
 

bnr

Medlem
@bnr, jag har bott på Hilton på 42a gatan det ligger verkligen mitt i smeten har inte kollat upp priser.
Bor ni runt TimeSquare har ni nära till allt, ink tåget eller bussen från EWR.

Tack men priset var lite för saftigt när man ska ha 2 sängar, landade på 370-380 USD per natt inkl. skatter.
Novotel som är bokat ligger på 52nd Street, rätt ok läge också mao.

Bara för att uppmärksamma, @bnr de ingick väl frukost i din rate på novotel om jag inte minns fel. Eftersom jag satt med dig i telefon igår.
Nej, raten med frukost var non refundable, vore helt galet att boka det i detta skede.

Frukost ingår dock om jag bor på Hilton (är HHG).
 

agehall

Medlem
Ang din fråga om vad som skiljer Hilton-hotellen åt:

Waldorf Astoria är väldigt upscale och lite, tja, jag vet inte hur jag ska beskriva det, men inte min smak.
Conrad är mer nutida och upscale.
Hilton är som vilket Radisson eller annat "vanligt" hotell som helst.
Double Tree är nivån under Hilton men det skiljer inte jättemycket. Pluspoäng för att man får kakor när man checkar in!
Hilton Garden Inn är mer lågpris kategori, men över skiktet. Tillsammans med Hampton Inn är det ofta ett prisvärt alternativ
Hampton Inn är den lägre nivån inom lågprissegmentet och märkbart sämre än de andra imho, men fortfarande helt OK.

Jag bor till 70% på HGI och HI eftersom de ofta är de alternativ som finns på de orter jag besöker. Jag föredrar HGI, men HI är ofta ett bra och billigt alternativ. Det som är riktigt bra med båda, är att man vet EXAKT vad man får. När man går in på dessa hotell är man i HGI/HI-land - det är omöjligt att avgöra i vilket land man faktiskt är, för de ser likadana ut oavsett var i världen man är.

Skulle jag vara som dig, så skulle jag ta in på HGI Time Square och göra något roligt för pengarna istället för att bränna dem på hotell. HGI på Manhattan kommer inte att vara dåligt över lag, men räkna med att rummen är rätt små.
 

bnr

Medlem
Stort tack för informationen @agehall. Den kommer jag ha nytta av framöver.

Jag bytte datum på resan till början på feb istället och kastade preliminärt in en bokning på Conrad.
Ska undersöka övriga alternativ du listar också, men samtidigt tror jag att Conrad skulle vara en kul upplevelse.
Hamnade en liten bit under budget jag skrev högre upp.
Vad tror/vet du om Conrad NYC/rent generellt?

Tack.
 

mha321

Medlem
Jag bytte datum på resan till början på feb istället och kastade preliminärt in en bokning på Conrad.
Ska undersöka övriga alternativ du listar också, men samtidigt tror jag att Conrad skulle vara en kul upplevelse.
Hamnade en liten bit under budget jag skrev högre upp.
Vad tror/vet du om Conrad NYC/rent generellt?

Tack.

Conrad NYC är om jag minns rätt ett gammalt embassy suites som renoverades och uppgraderade till Conrad i samband med att GS flyttade in. Det innebär att rummen generellt sätt är väldigt stora för att vara NYC (bara suites).

Bodde där i vintras på poäng och det är åtminstone det bästa hotell jag bott på i New York - trots att uppgradering uteblev pga att Celtics (tror jag det var) hade bokat ett par hela våningsplan.
 

Johanna

Medlem
Har Le Club Accorhotels Gold, Hilton HHonors Gold, Club Carlson Gold Elite. Vill helst bo på något hotell anslutet till någon av kedjorna, har prel. en bokning på Novotel New York Times Square (250 USD/natt inkl. skatter).
Någon som har erfarenhet av Novotel New York Times Square?
Jag har bott där och sov väldigt dåligt. Tror vi bodde där 2 eller 3 nätter. Tyckte inte sängarna var sköna men det är så individuellt. Hade ingen positiv känsla när jag lämnade hotellet men har svårt att sätta ord på det. Vi hade utsikt över Broadway och rummet var inte så litet som de kan vara i NY men kändes lite dated.
 
Toppen