Senaste nytt

God kväll, Landvetter här!

När tror du att NYC startar från Landvetter?


  • Total voters
    88
  • Poll closed .

Viking75

Medlem
Jag vet bara att det är en linje som måste öppnas snart! Jag vet att underlaget anses ligga på gränsen osv. Men... en direktlinje medför alltid ökad trafik pga bekvämlighet osv.
Jag vill verkligen, verkligen att det skall bli verklighet.
Ser mig själv smygandes ner genom Härskogens slingrande väg mot landvetter för att borda ett direktflyg till NYC i business just nu.
 

olo

Medlem
Det märks verkligen att Landvetter vill få en direktlinje till New York. Det tror jag är viktigt för att det skall ske.

Jag hoppas på att det är ett bolag som tillhör någon allians som startar linjen, när det sker! Då hade jag definitivt nyttjat den, men förmodligen inte annars.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Skulle vara klockrent och hjärtat säger ja till 100 %, det här var ju staden svenskar åkte västerut från under århundraden :)

Och även rent rationellt tänkt: NYC har uppenbarligen långt större potential både sett till affärs- och turistresenärer än någon annan longhaul-destination. Efterfrågan ligger kanske på gränsen, men när man ser på många andra linjer som startas trots att efterfrågan från början redan ligger *under* gränsen, så varför inte - heja Göteborg! Jag tror ärligt att om det investeras helhjärtat så kommer trafiken öka efterhand.
 
J

JPMorgan

Guest
Jag tror inte NYC kommer från Göteborg om jag har fel är det något lågprisbolag. Det finns direktflyg från Oslo, Stockholm och Köpenhamn. Ta sen alla andra flygbolag som konkurrerar med 1 mellan landning. Nej det kommer tyvär inte hända.
 
Om jag minns rätt så har väl Delta tidigare annonserat att de skulle starta linjen, men att de la ner idén i efterdyningarna av Leman Brothers-krisen (eller möjligtvis 11 sept-händelserna). Ingen har nappat sedan dess, så tror det blir svårt. Men det hade varit trevligt, ett byte mindre till USA.
 
Toppen