Senaste nytt

Airberlin kommer att placera reklam på flygstolsbordet

Dr. Miles

Expert
Airberlin kommer att placera reklam på flygstolsbordet på deras Airbus A319, A320 och A321 från september 2015.
Airberlin skrev:
As a particular highlight, airberlin, in partnership with the world's biggest provider of aircraft advertising space, Global Onboard Partners, will be the first German airline to introduce adhesive advertising displays on aircraft tray tables. On a flight lasting at least 40 minutes, and up to a maximum of five hours, this new medium allows advertisers to benefit from a uniquely intense level of contact with the passenger. From September 2015, tray table advertising will be available on 40 of airberlin's Airbus A319, A320 and A321 aircraft.

Källa: airberlin press – New Media Catalogue 2016: Aircraft tray tables available to book as new on-board advertising space

Det är rätt vanligt numera på kinesiska flygbolagen men det börjar att likna LCC modell.
 

AABack2ARN

Medlem
Airberlin är väl ett LCC? I alla fall ett hybrid-bolag?

Har för mig att SAS körde ganska länge med det (som syntes när bordet var i uppfällt läge).
 

olo

Medlem
Har för mig att SAS körde ganska länge med det (som syntes när bordet var i uppfällt läge).
Både Malmö Aviation och SJ kör med reklam på borden, som syns i uppfällt läge.
Malmö kör dessutom ofta med reklam i matlådorna de delar ut. Jag tror även att möjligheten till reklam till viss del styr vad som serveras ombord hos Malmö.
 

011430121

Medlem
SAS gjorde det på 90 talet på sina inrikes maskiner MD82, jag är lite osäker om det var reklam för det egna varumärket eller om det även var externa varumärken.
 

Andreaszan

Medlem
Har inget problem med reklam i planet, vi har jo det rundt oss överalt annars. Om det kan sänka priset og låta flere får resa så er det tummen upp fra meg. Dock kan jo för mycket reklam verka mot sitt syfte, som Ryan som kränger skraplotter og fullständig bombar folk med flyers og leaflets....
 

NyfikenGrau

Medlem
Air Berlin sitter i ett skruvstäd, är i princip beroende av Etihad ( som i nuläget är på väg att ta över 200 AB-piloter samt ABs tekniska underhållssida) och måste spara överallt. Kanske lite LCC-känsla med reklam på borden och synd med Etihad-beroendet, men allt är bättre än att Lufthansa får tillbaka sitt monopol i Tyskland.
 

Badger

Medlem
Reklam på flygstolsbordet berör mig icke. :) Finns ju reklam överallt. Även handtagen på kundvagnen man drar runt med på ICA och på bygelliften när man åker skidor. Dessutom undrar jag hur effektivt det är. Har ju ofta bordet nedfällt och dator eller ipad på det eller mat. Då ser man ju inte reklamen.
 
Toppen