Senaste nytt

Hej då Amex Platinum...

Gnugnaf

Medlem
Har varit med länge, 11 år och nu sade jag upp det. Ingen speciell anledning utan mest att det kostar 6.000kr / år och PP samt bilhyra inte riktigt är värt det. Jag har hyrt bil 2ggr/år och varit i 3 lounger med familjen. 2 vuxna 2 barn.
Har Amex SAS Elite för intjäningen av eurobonus vilket ger lite extra mot vanliga Amex SAS Premium men kan ändå inte skaka av mig att jag gjort ett dåligt beslut o_O Använder det i princip aldrig utan bara mitt Elite kort.
Så, skall jag ta tillbaka det eller sikta på något annat kort som ger mig lite extra försäkring, lounger när jag reser?
 
Har ingen erfarenhet av Amex Platinum, men nyfiken fråga vad säger Amex när du som kund i 11 år säger upp kortet? Försökte dom ha kvar dig på något sätt?
 

Gnugnaf

Medlem
Nej, de beklagade och lovade att de skulle sköta sig bättre i framtiden. Jag har ju kvar mitt amex elite så de kanske tyckte det var lika bra.
Trodde också att de skulle försöka någonting för att få mig kvar men men. Helt plötsligt "tjänade" jag 6.000kr som jag kan spendera på mig själv :)
 
Om du 'enbart' vill komma åt PP kortet kanske Handelsbankens Platinumkort är ett alternativ (1900:-/år). Dock ingen specifik bonusintjäning åt något program.
 

Brandten

Medlem
Just nu ser det inte bättre ut än att mitt Platinum ryker i januari också. Har inga resor alls inbokade där hyrbil blir aktuellt och PP kan man som sagt få på annat håll.

Dock en del Nordenresor under året vilket betyder hotell och då är det ju trevligt med uppgradering på Scandic och/eller Radisson.

Det blir fokus på EBG nästa år och då är det ju en trevlig poängstart med Elite.
 

Magnus_K

Medlem
Sorry to say och alltid tråkigt när Platinum inte ger det man söker.
Jag klippte mitt efter 24h eftesom dom inte kunde leverera förmånerna snabbt nog.
Rent generellt är Platinum ganska överskattat numer.. Se inte riktigt vad dom erbjuder som man inte kan lösa/göra bättre på egenhand.
Får säkert massa skit för detta inlägg, finns säkert kanske en och annan försäkring man kan få om man inte är välförsäkrad men annars ganska lite ROI
 
Min sambo har det kortet och jag försöker få honom att avskaffa det. 6000kr per år är helt befängt när vi aldrig använder telefonenservicen.
Det enda bra med kortet är främst PP kortet, platinum status på Accor (som t.ex. bara i år har vi bott på 3 Sofitel hotell där vi fick gratis frukost och executive lounge access) + de inbjudningar man får typ till olika event som fashion week och butiksevents.

kan säga att jag är passivt missnöjd med att ha kvar kortet... :p
 

Brandten

Medlem
Fast man skaffar väl att inte Platinum främst för den odugliga concierge servicen? PP, hotell och hyrbil har gjort att jag efter 8mnd tjänade in årsavgiften. Tyvärr ser inte resmönstret lika roligt ut nästa år så det KAN bli svårt att motivera ytterligare ett år.
 
Har haft Platinum i ett drygt år, men kör Elite-kortet nu - försöker lasta in allt på Eurobonus.
Jag blev riktigt sur över att Amex inte ordnar biljetter genom - stora - företag/idrottsklubbar - som inte tar Amex. På gränsen till falsk marknadsföring kring den biten tycker jag.
En bra sak är att jag sparade (eller hur jag nu ska uttrycka mig) runt 4000 kronor på två hotellnätter för två rum i och med uppgraderingar från det billigaste rummen till två juniorsviter, i och med Gold i Club Carlson, i somras. Har haft ett par andra Radisson-uppgraderingar under året också, så "sparat" cirka 5500 kronor med Platinum sedan maj.
 
Toppen