Senaste nytt

Business (CW) till LAX och hem New York med BA - bästa upplägg

superrille

Ny medlem
ska ta familjen från Köpenhamn till Los Angeles och hem från New York till Köpenhamn med British Airways (eller annat OneWorld-bolag)

vilket är bästa upplägg (mest prisvärt) för att alla fyra i familjen ska åka business (CW)? har Avois för alla, men vad är smartast;

1) köpa economy el WT och uppgradera med poäng?
2) boka CW för Avois-poäng?
3) boka economy el WT och köpa uppgradering till CW?

tack för hjälpen
 

Senator

Moderator
ska ta familjen från Köpenhamn till Los Angeles och hem från New York till Köpenhamn med British Airways (eller annat OneWorld-bolag)

vilket är bästa upplägg (mest prisvärt) för att alla fyra i familjen ska åka business (CW)? har Avois för alla, men vad är smartast;

1) köpa economy el WT och uppgradera med poäng?
2) boka CW för Avois-poäng?
3) boka economy el WT och köpa uppgradering till CW?

tack för hjälpen

Välkommen hit"

Antingen 1) när det finns en rea eller 2). Jag tror inte 3) går om inte det dyker upp ett erbjudande på flygplatsen....

Men 4 platser är svårt, särskilt verkar Los Angeles vara ett nålsöga.. När hade du tänkt åka?

Ett alternativ 4 som kanske blir likvärdigt kostnadsmässigt är köpa 1-2 CW och ta två som Avios..
 

nissefalk

Medlem
Min rekommendation är att köpa Premium Economy eller Club (billigaste Economy går inte att uppgradera med Avios) på en rea och sedan försöka uppgradera med Avios fram till avresan, min erfarenhet med att använda Avios till Los Angeles är inte bra, har i stort sett aldrig hittat en resa dit i Club eller First, ibland poppar det upp Premium eller Economy men inte ofta.

Om ni inte har något emot lite extra flygningar brukar det vara enklare att hitta platser med Avios till Houston, Dallas och Denver i Club eller First.

Till New York borde det vara enklare att komma åt uppgraderingar eller platser med Avios då det finns mer kapacitet dit.

Lycka till med din bokning
 

agehall

Medlem
Tja, det är svårt att säga vad som är bäst här. Troligen kommer det att vara svårt att hitta 4 award-stolar till LAX på samma flight, men du kan ju testa.

Jag hade nog tittat på att köpa WTP på utresan och CW hem om det går att få till för vettiga pengar alt WTP åt båda hållen och sedan uppgradera hemresan. Men det är alltid knepigt med 4 platser.
 
Toppen