Senaste nytt

Longhaul med Star Alliance strax innan jul

Vaniljvodka

Medlem
Jag vill göra ett sista försök att förnya mitt EBG med en mileage run innan min kvalificeringsperiod går ut den sista december. Problemet är att jag egentligen bara kan åka precis innan jul när priserna inte direkt är så gynnsamma. Jag kan ju dock ha missat nån variant och kan nån peka åt rätt håll så är det ju diverse forummedlemmar här på BC.

Varifrån vill du börja din resa?
- Stockholm.

Var är din destination?
- Var som helst i världen, men helst enbart en eller max två destinationer då jag inte kan vara borta så länge.

När vill/behöver du resa ut?
- Nån gång mellan 16 och 20 december. Dock helst lördag den 19:e.

När vill/behöver du komma hem?
- Nån gång mellan 20 och 24 (möjligtvis 25 eller 26) december. Dock helst onsdag den 23:e eller på morgonen torsdag den 24:e.

Hur många personer som skall resa?
- 1.

I vilken kabinklass?
- Alla kabinklasser är intressanta, men premium economy eller business eller uppgraderingsmöjligheter till ovanstående är ett önskemål.

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
- Endast Star Alliance. Gärna ett bolag som har bra intjäning till Eurobonus.

Vad är din budget?
- Max 12.000:- för business och 4000:- för economy.

Vad är det viktigaste för dig?
- Priset och poängintjäningen till EB. Vill flyga så långt att jag kan dra in runt 10k poäng. Alternativt kortare och kunna OT-uppgradera för att chans på mer poäng.

Tacksam för hjälp!
 

Nemo

Medlem
image.jpg
 

olo

Medlem
Behöver det vara longhaul? Är det poäng/kr eller restid som är viktigast? Vill du se något på destinationen eller en ren MR?

Eftersom du har ganska få dagar du vill åka hade jag tittat på Lufthansa i D-klass på ARN-FRA-MUC-Europa. Då får du fasta poäng oavsett sträcka och det går många flyg. I D-klass ger det dig 10'000p. 2000p för enkel i Europa och 1000 p för enkel inrikes i Tyskland. Exempelvis går det att åka till Athen för 7464 kr.
Res ut 19/12 och hem 20/12. Välj om du vill åka hem 6 på morgonen eller få en förmiddag där och åk hem kl 13. Till detta pris tillkommer en övernattning på destinationen. Se upp för codeshare med SAS.

För 8682:- går att resa över dagen till Barcelona. ARN-FRA-MUC-BCN t&r. Avresa Arlanda 6:35 och åter 23:30.
Är ett bra alternativet utan övernattning. Välj om du vill flyga 19:e eller 20:e december.
 
Toppen