Senaste nytt

Bjuda in till lounge?

Johanna

Medlem
Jag har en businessclassbiljett som går via Doha med Qatar. Nu har min syster köpt en biljett men i economy. Är det möjligt för mig att bjuda in henne till loungen (förstår om jag behöver betala) i Doha? Hur ser det ut på Arlanda? Jag har ingen status i OW. Däremot gold i *A
 

johhenrik

Medlem
Jag har en businessclassbiljett som går via Doha med Qatar. Nu har min syster köpt en biljett men i economy. Är det möjligt för mig att bjuda in henne till loungen (förstår om jag behöver betala) i Doha? Hur ser det ut på Arlanda? Jag har ingen status i OW. Däremot gold i *A
Du kan inte bjuda in henne i den bra loungen (Al Mourjan) i Doha, ens om du statusmatchar till Air Berlin Gold. Men, du kan, som Air Berlin Gold bjuda in henne till den lounge som kallas Business Class lounge. Den är väldigt mycket sämre än Al Mourjan dock, så det är ju synd för dig, om du inte provat Al Mourjan innan.

I Stockholm kan du bjuda in henne i loungen dock som Air Berlin Gold. Det är jag 99% säker på iaf.
 

JohnnyWilde

Medlem
Det där ska inte vara några problem att komma in i businessclass loungen!

Själv brottas jag och polarn med att vi på fredag är på ARN Samtidigt på fredag men han flyger *A och jag Qatar så trots Guld och OW Sapphire i combo med C classbiljetter så verkar vi få umgås i Menzies :oops:
 

nota bene

Medlem
Har precis kommit tillbaka från middag i Al Mourjan... Numera kommer du bara in där med C-biljett, så glöm att gästa dit (eller betala in). Under diverse ombyggnationer och annat har man tidvis kunnat komma in som OW sapphire/emerald (och då med normala gästningsregler).

Vad gäller den vanliga loungen (Oryx) går det att betala in sig för 200 rial, vilket knappast kan anses prisvärt. Har du status (OW) kommer du plus gäst in gratis.

En grundregel i alla allianser och biljetter är att status ger rätt till gästning men C-biljett normalt inte.
 
Toppen