Senaste nytt

Vilka lounger har flexibel / tidig tillgång?

jumbooze

Medlem
Enligt nedan citat så kommer man in dagen innan på
Singapore The Private room Första klass lounge
och på Emirates Första klass lounge i Dubai.

Är det några fler lounger som erbjuder den här flexibiliteten?

Dock är Singapore Airlines så flexibla att de erbjuder incheckning upp till 48 timmar innan avgång (inkl bagage), så jag åkte ut till flygplatsen kvällen innan, spenderade tre timmar i The Private Room, sov sedan över på transithotellet i transithallen och hann med en liten frukost i loungen också innan det var dags att flyga vidare.
Blev lite konstiga miner på sina håll, men fungerade jättebra. Kan varmt rekommenderas för de som har möjlighet.

Tror de är 24 timmars regel. Eftersom loungen och flygplatsen aldrig stänger finns de aldrig någon "början på dagen".

När jag flög nu senast från Dubai i First åkte jag ut med min mor redan 22:00 på kvällen och åt som sagt middag och sov i loungen då vår flight till Stockholm hade avgångstid 07:15. Sparar man mycket på med tanke på vad hotell ibland kostar i Dubai.

Sover gör man i "quiet room" i loungen. Stolarna ser ut så här och fungerar väl att sova i med tillhörande kudde och filt.
 
Du kan ju lägga till att även business loungen gäller för Emirates i Dubai. Nu pratar vi om First och Business loungen i A respektive B-piren.

Gissar att även Qatars lounge på nya flygplatsen i Doha kan fungera, eftersom att den aldrig heller stänger. Dock är de inget jag kan bekräfta!
 

jumbooze

Medlem
Gissar att även Qatars lounge på nya flygplatsen i Doha kan fungera, eftersom att den aldrig heller stänger. Dock är de inget jag kan bekräfta!
Det var just den här jag var lite fundersam om.
Jag flyger in på natten, landar typ kl 23:55 den 12:e med Qatar First och flyger ut Qatar First kl 20:15 den 13:e. (december) Får väl vänta tills klockan slår över till 0:01 och sedan flytta in en 19h i loungen :)
Sen om den nya loungen är öppen är en annan fråga.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det är officiell regel men jag kunde använda Singapore Airlines SilverKris lounge i Singapore vid ankomst när jag flög med dem i Business class.
De är öppna dygnet runt om jag inte minns helt fel.

Det var skönt att kunna duscha och byta om kläder innan jag begav mig till stan.
 
Toppen