Senaste nytt

Stockholm-Munchen?

ESSA

Medlem
Såg att SAS kommer med ny linje mellan Stockholm-Munchen under tiden 5 februari-25 mars nästa år.

Vad är alternativen idag ifall jag önskar resa med SAS/Star Alliance och komma så smidigt/billigt som möjligt till Munchen?

Har inga datum då det isf skulle vara tal om spontanresa för att hälsa på väninna. Det beror lite på hur hennes ledigheter ser ut.
Önskar bara tips om var jag kan hålla utkik, vad normal/billig-priserna ligger på.

(Kikar även på flyg till Amsterdam och idag fick jag mail från SAS och billigaste ToR ligger nu på 1100:-, är det att räknas som billigt?)
 

Senator

Moderator
Lufthansa flyger direkt ett antal gånger per dag, men priserna till MUC är sällan billiga i min erfarenhet.. SAS via CPH är kanske bästa valet?
 

Wendestam

Medlem
Billigast är säker som Senator skriver, SAS från ARN via CPH. LH kör även de kampanjer så det är bara att hålla ögonen öppna :)

1100kr t.o.r. till AMS får räknas som (för?) billigt.;)
 

Valley

Medlem
Senaste trippen till Munchen i Maj. Stockholmsbiljetterna 1.800,- Economy med Lufthansa.
Ställer man det i paritet med att man kunde åkt från Karlstad för 1.940,- så är det väl inte världens billigaste.

Har annars åkt Air Berlin några gånger för en 1.300-1.400
 

karho

Medlem
Nu i höst verkar det vara billigast generellt med SAS via CPH, kostar som billigast runt 1700 vad jag ser. Har även sett vissa datum i december med Lufthansa direkt för samma peng. (Ännu billigare finns Norwegian vissa datum men du ville ju ha Star Aliiance)
 

ESSA

Medlem
Billigast är säker som Senator skriver, SAS från ARN via CPH. LH kör även de kampanjer så det är bara att hålla ögonen öppna :)

1100kr t.o.r. till AMS får räknas som (för?) billigt.;)

Tackar!
Då kanske det får bli en tripp till Amsterdam istället innan det kommer deals med SAS till Munchen.
 

mha321

Medlem
Det finns väl även SAS via Oslo åtminstone vissa dagar. Jag har en bekant som åkte andra vägen (MUC-ARN t/r) för inte så länge sedan då den var under halva priset mot direktkärran. Kan vara värt att undersöka (om det inte automatiskt dyker upp i sökningar på sas.se..)
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansa kör kampanj till deras destinationer inom Europa då och då, har man tur prissätter de direktflyg till tyska städer för en tusenlapp.
De ställer ofta minimum stay krav minst 3 nätter eller stanna natten mellan lördag och söndag.

Europe citybreaks - Lufthansa
 
Toppen