Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Foffer

Medlem
För en gång skull tänkte jag vara ute i riktigt god tid och boka awardbiljetter men uppenbarligen följer dessa biljetter inte ordinarie biljetters "release datum". De biljetter jag är intreserad av (avresa i Augusti 2016) finns att köpa både för cash och som bästa tillgång men för bästa pris med EB poäng så finns det bara award biljetter fram till Juli 2016

Brukar det vara så eller har vill jag resa på en riktigt dålig tidpunkt så att alla awardbiljetter inkl ekonomi är bokade?
 

Senator

Moderator
Mellan 330-360 dagar innan släpper de flesta bolag platser. SAS verkar köra ca 360 dagar då du idag kan boka biljetter från 17:e augusti 2016...
 

Foffer

Medlem
Mellan 330-360 dagar innan släpper de flesta bolag platser. SAS verkar köra ca 360 dagar då du idag kan boka biljetter från 17:e augusti 2016...

Vanliga biljetter gick utmärkt att köpa men det fanns inga awardbiljetter alls i augusti, men då kanske jag ska ge dem 30 dagar till om de har 330 dagar för award?
 

Senator

Moderator
Vanliga biljetter gick utmärkt att köpa men det fanns inga awardbiljetter alls i augusti, men då kanske jag ska ge dem 30 dagar till om de har 330 dagar för award?

Förlåt jag var lite otydlig. Jag talar om NÄR bokning öppnar. Jag kollade en lämplig rutt: ARN-CPH och första datum jag hittar bokning med EB är den 16:e juli, 2016. Så Eurobonus verkar ligga runt 300-330 dagar..
 
Toppen