Senaste nytt

Hotel Novotel Paris Porte d'Orleans | Varning

Hej,
jag vill uppmärksamma er alla att jag stannade i Hotel Novotel Paris Porte d'Orleans tre nätter under veckan och min iPad blev stulen från min bagage under tiden när jag var hos en kund. Jag rapporterade detta till Front Office Manager (FOM). Efter långa diskussioner och flertal nekande svar för att FOM skulle göra något så till slut tittade hon på i "logi" vilka varit på mitt rum under onsdagen 19 augusti och sen hon säger att det är ingen av deras personal som tagit min iPad. Jag visade bilder att min väska var stängt när jag lämnade rummet och den var öppen när jag kommer tillbaka så att någon har rotat mina saker under tiden. Till slut fick jag en complimentary Gin&Tonic som plåster på såren. Inte på något sätt bra hantering av FOM i situationen.
Så var observanta om ni ska bo på detta hotel under era vistelser i Paris.
 

olo

Medlem
Jag hade nog blivit ännu mer upprörd när de erbjuder en GT istället
Det förstärker bara deras oproffsiga attityd!

Tack för varningen! Jag har också funderat på vad som gäller vid försäkringar och hotellrum.

Det beror förstås på vad din hemförsäkring reglerar, men generellt kan man säga att de flesta kräver dubbelinlåsning, dvs hotelldörr + värdeskåp/låst resväska.
 
Hej,
jag vill uppmärksamma er alla att jag stannade i Hotel Novotel Paris Porte d'Orleans tre nätter under veckan och min iPad blev stulen från min bagage under tiden när jag var hos en kund. Jag rapporterade detta till Front Office Manager (FOM). Efter långa diskussioner och flertal nekande svar för att FOM skulle göra något så till slut tittade hon på i "logi" vilka varit på mitt rum under onsdagen 19 augusti och sen hon säger att det är ingen av deras personal som tagit min iPad. Jag visade bilder att min väska var stängt när jag lämnade rummet och den var öppen när jag kommer tillbaka så att någon har rotat mina saker under tiden. Till slut fick jag en complimentary Gin&Tonic som plåster på såren. Inte på något sätt bra hantering av FOM i situationen.
Så var observanta om ni ska bo på detta hotel under era vistelser i Paris.
Skriv om händelsen på varenda recensionssida du hittar online, så kommer de antingen att kompensera dig eller tappa kunder. Båda alternativen är bra.
 

AABack2ARN

Medlem
Tråkigt! Håller med om att detta verkar dåligt skött men jag vet inte riktigt hur situationen skulle hanteras på ett annat sätt heller? Ja frånsett då att inte ge en GT som kompensation - det verkar ju bara stendumt...

Säg att FOM svarat att städerskan 'Lisa' varit i rummet - vad skulle du göra med den informationen? Det är väl polisen som skall begära ut information om vem som varit i rummet och till dem lär nog hotellet svara. FOM kan mycket väl ha sett information om att någon har varit i rummet men delger inte den informationen till dig. Om hon går ut i personalrummet och bankar skiten ur 'Lisa' och sedan kommer tillbaka med en Ipad hur hade det sett ut? Eller hade du själv tänkt söka upp städerskan 'Lisa'? Det FOM däremot skulle ha gjort är att hjälpt dig upprätta en polisanmälan.

Tyvärr är detat väl ytterligare ett exempel på att man aldrig får lämna något av värde i rummen :(

Tycker däremot att du skall kontakta Accor och basunera ut FOMs hantering av ärendet i så många kanaler som möjligt om du får ett icke tillfredsställande svar från Accor.
 
Toppen