Senaste nytt

Berlin Tegel, 1h 25 min för transfer?

TjudöBoy

Medlem
Hej,

Håller på å planerar en MR resa å undrar om man "vågar" boka så att man endast har 1h 25min tid för transfer??
Inkommande flyg (BA) skall landa 09:55 å avgående (Aegean) skall lyfta 11:20. är detta för riskabelt eller vågar man slå till å boka?o_O
 

SNIFF

Medlem
Hej,

Inkommande flyg (BA) skall landa 09:55 å avgående (Aegean) skall lyfta 11:20. är detta för riskabelt eller vågar man slå till å boka?o_O
Om du kan boka den online på någon resebyrå så kan det ju vara ett bra sätt att få en genomgående biljett men med olika bolag.
 

Senator

Moderator
Nu såg jag detaljen om OneWorld och Star. Stort svar NEJ på den. Jag fick till slut pengar av BA för min extra natt i CPH, men anledningen att BA inte var särskilt sugen (något jag delvis kan förstå) att hjälpa mig vara att resan vidare gick med en konkurrerande allians. Lägg till Icke-Schengen till Schengen på det OCH lotteriet som heter LHR hade jag inte chansat..
 

nota bene

Medlem
Går det om flygen är i tid? Absolut.

Är det att rekommendera - NEJ.

Det är länge sedan jag flög icke-schengen från/till TXL, men flygplatsen är mycket smidig när det gäller det mesta. Dock skulle jag undvika att göra detta med checkat bagage som du inte kan räkna med interline:as.
 

TjudöBoy

Medlem
Hej,

Håller på å planerar en MR resa å undrar om man "vågar" boka så att man endast har 1h 25min tid för transfer??
Inkommande flyg (BA) skall landa 09:55 å avgående (Aegean) skall lyfta 11:20. är detta för riskabelt eller vågar man slå till å boka?o_O

Citerar mig själv då jag glömde bort att skriva det som ni helt korrekt undrar;

Endast hand bagage, kommer från LHR->TXL åker vidare (om man nu vågar) till Larnaca med Aegean

Sorry för ej genomtänkt fråga, lite för snabb på sänd knappen... :)
 
Toppen