Senaste nytt

Demilitarized Zone (DMZ) från Seoul - frågor

Gweilo_2

Medlem
Hej
  1. kan någon tipsa om bra prisvärd researrangör till DMZ från Seoul (jag förmodar att man inte bara piper dit själv..?)
  2. vad är "måsten" att se och vad kan man skippa ?
 
Yes! Jeg var der i påsken 2014. Vi brugte Korea DMZ TOUR - DMZ Tour Seoul Tour Reservation og var på den længste tur, "DMZ Tour 3". Det tager en hel dag, men man ser også rigtigt meget. Vi var meget tilfredse. Du skal dog være opmærksom på at dele af turen kan blive aflyst med kort varsel, afhængig af situationen i området.

Lidt billeder:
IMG_0163.JPG

IMG_0165.JPG

IMG_0174.JPG

IMG_0181.JPG

IMG_0186.JPG
 

Dr. Miles

Expert
Det är klart intressant att besöka DMZ men just nu känns det som om
man borde vänta något.. Förhoppningsvis lugnar det ner sig igen när
den årliga försvarsövningen i syd är över ?!
Nordkorea kanske skjuter upp deras short-medium distansrobot "Nodong" om Sydkorea inte slutar med anti-nordkorea propaganda som pågår just nu.

Till skillnad från Sydkorea, kan Nordkorea skjuta på riktigt först.
 

011430121

Medlem
Hej
  1. kan någon tipsa om bra prisvärd researrangör till DMZ från Seoul (jag förmodar att man inte bara piper dit själv..?)
  2. vad är "måsten" att se och vad kan man skippa ?
Vilken tid på året skall du åka? Var själv där i juli 2013, det var 32 grader gick mycket vatten åt efter promenaden i tunnlarna, klart värt ett besök om säkerhetsläget medger det.
 

Jacob

Medlem
Jag har också besökt DMZ och det är absolut värt ett besök. Det är så fridfullt däruppe att det är svårt att tro att de båda länderna faktiskt är i krig med varandra fortfarande.

Organiserade turer är det enda alternativet eftersom man får eskort av militären (i en militärbuss, inte i turistbussen man åker med från Seoul) sista biten upp till gränsen där man också går runt i led eskorterad av amerikansk eller sydkoreansk militär, för att inte skapa några incidenter som kan eskalera till något värre.

Jag åkte med någon turoperatör som hade kontor och avresa från Lotte Hotel i centrala Seoul. Fungerade väldigt bra med en mycket sympatisk guide som pratade perfekt engelska.
 

EBGGOT

Medlem
Jag har också besökt DMZ och det är absolut värt ett besök. Det är så fridfullt däruppe att det är svårt att tro att de båda länderna faktiskt är i krig med varandra fortfarande.

Organiserade turer är det enda alternativet eftersom man får eskort av militären (i en militärbuss, inte i turistbussen man åker med från Seoul) sista biten upp till gränsen där man också går runt i led eskorterad av amerikansk eller sydkoreansk militär, för att inte skapa några incidenter som kan eskalera till något värre.

Jag åkte med någon turoperatör som hade kontor och avresa från Lotte Hotel i centrala Seoul. Fungerade väldigt bra med en mycket sympatisk guide som pratade perfekt engelska.

Kostnad?
 
Toppen