Senaste nytt

Uppgraderingsformuläret

Tockstew

Medlem
Jag har hittat uppgradringsformuläret på SAS hemsida. Vet inte om det funkar? Någon som vill testa och meddela. SAS anger att uppgradering inte ska vara möjlig via hemsidan fram till slutet av mars......


Återfinns under Eurobonus-flygbolag (välj t.ex. Swiss)-upgrade award-"book your upgrade" (el nåt liknande)-sedan är du där. Måste dock vara inloggad.

Tock
 

Sakoz

Medlem
Jag har försökt med det där formuläret minst 50 ggr under några års tid och aldrig fått det att fungera.
 

agehall

Medlem
Jag har försökt med det där formuläret minst 50 ggr under några års tid och aldrig fått det att fungera.

Nyckeln är att inte använda det slumpmässigt. Vill man uppgradera på en flight, bör man kolla load factor innan man bokar och helst se tillgänglighet i rätt bokningsklass. Jag har tex uppgraderat ZRH-JNB-ZRH med lite noggrann planering, och detta var innan BC.se fanns...
 

jumbooze

Medlem
Nyckeln är att inte använda det slumpmässigt. Vill man uppgradera på en flight, bör man kolla load factor innan man bokar och helst se tillgänglighet i rätt bokningsklass. Jag har tex uppgraderat ZRH-JNB-ZRH med lite noggrann planering, och detta var innan BC.se fanns...

Agehall: Hur menar du här? :D Har du något trick om när man ska skicka in formuläret?

Min tanke var att jag skulle göra det direkt när de har fixat formuläret (och tillåter upgrades) även om det inte verkar vara en lucka på planet just nu (4 platser reserverade enligt expertflyer).

Eller är det ingen idé, ska man vänta tills swiss visar tillgänglighet i ANA, if ever :(?

Vilken strategi ska man använda?
 

agehall

Medlem
Jag har lyckats när beläggningen i C varit låg enligt EF/KVS. Det gäller också att vänta tills man faktiskt ser platser i rätt bokningsklass (dvs den som uppgraderingar bokas till) på flighten. Om man försöker innan man ser tillgänglighet där så går det inte igenom.

Jag vet inte vad du menar med "4 platser reserverade", men om du ser 4 platser i den bokningsklass som uppgraderingar bokas till så bör du nog ringa EB-medlemsservice direkt och be dem ordna uppgraderingen åt dig.
 

jumbooze

Medlem
Sorry 4 platser reserverade var dåligt uttryckt.

På EF står det idag:
X Blocked på 3 platser
Available på 1 plats
Occupied på 4 platser

Vid ett tillfälle visade ANA att det var Availability på first upgrade = REQ, på planet men nu visar de inte det längre.

Vilken är uppgraderingsklassen på Swiss i First, dvs vilken First klass ska man leta efter?

Jag har bläddrat med ANA igenom massvis av dagar men de visar inte availability i LX first en endaste dag men det har diskuterats i andra trådar.

Nåja, man får väl stå ut med C :D
 
Toppen