Senaste nytt

Stockholm-Kapstaden med EuroBonus poäng

bingham

Ny medlem
Hej! Jag tänkte åka ned till Sydafrika med familjen (tre personer inklusive mig) kring vecka 9 nästa år, utresa kring den 25/2 och hemresa kring den 4/3. Jag är främst intresserad av biljetter i c-klass och då jag sitter på en större summa EB-poäng är jag mycket intresserad av att använda dem. :cool: Skulle uppskatta tips på hur jag kan få tag i några schyssta biljetter, till fullo eller delvis betalade med poäng! :) Tack på förhand
 

Dr. Miles

Expert
Hej bingham, välkommen till BusinessClass.se.
Däremot multi postings av samma ämne är inte välkommen och är mot internet etik.
 

Concorde

Founding Member
Misstänker att han råkade trycka en gång för mycket ;)
Välkommen till businessclass.se bingham. När det gäller poäng biljetter på Star så finns det några här som kan hjälpa till. Dock kommer du få göra en del research själv. Att hitta C klass poäng stolar till Kapstaden är som regel svårt då det är en mycket populär destination.
 

Kricka

Medlem
En lösning på problemet med "få biljetter" direkt till CPT är att flyga med något *A till JNB
och byta till SA inrikes alt. flyga med SA hela vägen från Europa. Själv flög jag med fam.
LH till JNB och sedan BA/Comair till CPT till sportlovet i år. Se bara till att ha gott om tid
vid bytet då pass-/tullkontroll sker i JNB.
 

agehall

Medlem
På tal om det, vad 17 har hänt på JNB? (lite OT, men ändå relevant) Det tog ju strax över en timme att ta sig igenom säkerhets- och passkontrollen i fredags em. Det har jag aldrig upplevt tidigare.
 

Kricka

Medlem
Det är väl en av anledningarna till att SA säger att man skall vara på flygplatsen TRE
timmar innan avgång. Får man dessutom köa en halvtimmme i passkontrollen så är
risken stor att man missar flyget.. Tycker trots allt att JNB är bättre än de flesta flyg-
platser jag besökt "over there" !
 

agehall

Medlem
Ja, JNB är ju skitbra jmf med de vanliga ställena jag besöker i Afrika. Men det känns lite udda att det tar sådan tid på sig. Jag kan ha fel, men jag brukar inte klassa Sydafrika som ett jätteineffektivt land
 
Toppen