Senaste nytt

Vad gäller för Online Check-In ?

Fixter

Medlem
Vad gäller igentligen för online check-in, imorn ska jag från halmstad-bromma-arn-luleå

jag kan inte checka in på Arn - Luleå av någon anledning, supporten var ju kass som vanligt och gav mig detta svar

"
SAS Customer Contact Center: Having a look at your reservation, because you did not book directly through flysas.com your reservation is not eligible for online check in. Right now, the only option you will have will be to go to the airport and check in there.
You said: okay? but that doesnt make any sense at all, since i have checked in online numerous times before on this occation, and on sundays it always work well to check in online
SAS Customer Contact Center: That is only my first assumption and appears to be the most reasonable explanation. Your check in can still only be completed at the airport.
You said: doesnt make any sense, yeah well thanks then"

Men som sagt, på söndag när jag ska tvärtom kommer det fungera fint med online check-in via app eller hemsida!

Vad F-n är problemet?
 

Senator

Moderator
Har du allt på samma bokning, med samma bokningsnummer och en biljett? Vem är första utförande flygbolag? Tyvärr får jag inte helt grepp om med vem du reser eftersom du verkar resa från Halmstad till Bromma som första segment, och till min vetskap flyger inte SAS denna. Det kan bli lite strul om allt ligger på samma bokning och biljett, medan resan startar någon annan stans med ett annat bolag.
 

thsred

Medlem
Precis som @Senator säger så kan det bli problem med inscheckningen om första legget är med en annan carrier. Bokade med Aegean från Karpatos till Stockholm och det gick att checka in med Aegean/Olympic från Karpatos till Thessaoloniki via Aten, men däremot godtog de inte sista sträckan upp till Arlanda (trots att det var samma bokning). Lite oklart om jag ens kunde välja plats. Dessutom så gick det inte att checka in på flygplatsen heller eftersom det var olika system enl. Aegeans ground handling.

Denna lista finns ju annars också:
http://www.sas.se/allt-om-resan/checka-in/checkin-via-internet/check-in-mojligheter/
 
Toppen