Senaste nytt

Jag blir inte klok på Stockholm Arlanda...... (Loungen access)

Kansai

Medlem
Hur funkar det egentligen med lounge access på Arlanda?

Om jag reser enbart inrikes kan jag ju ändå gå genom säkerhetskontrollen på T5, för att äta lite bättre i den loungen, och sedan gå tillbaka till t4 och min gate.

Chattade och frågade vad som gäller nu idag då jag för en gångs skull bara har transit på ARN, och ska vidare inrikes. Ankommer från LHR och ska sedan vidare från T4. Chatten hävdar att jag då enbart har tillgång till loungen på T4. Stämmer det? Jag stannar ju betydligt hellre kvar på T5, av förklarliga skäl :)

Stort tack på förhand.
 

anjak

Medlem
Hur funkar det egentligen med lounge access på Arlanda?

Om jag reser enbart inrikes kan jag ju ändå gå genom säkerhetskontrollen på T5, för att äta lite bättre i den loungen, och sedan gå tillbaka till t4 och min gate.

Chattade och frågade vad som gäller nu idag då jag för en gångs skull bara har transit på ARN, och ska vidare inrikes. Ankommer från LHR och ska sedan vidare från T4. Chatten hävdar att jag då enbart har tillgång till loungen på T4. Stämmer det? Jag stannar ju betydligt hellre kvar på T5, av förklarliga skäl :)

Stort tack på förhand.
Det har aldrig varit något problem för mig att komma in i loungen på T5 även med inrikesbiljett. Så det är ju bara att testa, går det inte får du gå bort till T4.
 

Kansai

Medlem
Tack! Då blir det kanske lite kall sallad till middag.

SAS-chatten alltså.....Borde vi inte skapa en tråd där vi kan samla alla felaktiga uppgifter som dom sprider? Vem var det som postade den fantastiskt roliga chatten där de inte alls kunde svara på något (och dessutom gav ett felaktigt nummer till Swedavia, om jag minns rätt).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SNIFF

Medlem
Jag blev inspirerad. I fontstorlek 3pt fick det plats på ett A4 på kylskåpet.

image.jpg
 

agehall

Medlem
Jag har lekt med att göra en poster av dem. Får se om det går att få till något som blir estetiskt men änsålänge har jag inte riktigt lyckats få till det som jag vill.
 

FF#1

Medlem
Brukar gå och fika/käka i T5 med inrikes biljett ca var annan månad då jag har lång väntetid.
Har aldrig provat att gå in i T2 med inrikes boardingpass.
Har dock varit där några gånger, men då har jag tagit transitbussen Air side mellan terminalerna.

Det borde ju gå att gå in in T2, även om man nog får en del frågor från security.
 
Toppen