Senaste nytt

Milesutdrag laggar?

agehall

Medlem
Jag har noterat att enligt både klm.se och airfrance.se så gjorde jag min sista flight 26/2 med SkyTeam, vilket inte stämmer riktigt med verkligheten. Jag pratade just med FB-representaten i KLM AMS Crown Lounge och han kunde tala om att han såg aktivitet från den 17/3 iaf, men han kunde inte ge mig en utskrift av mina aktiviteter.

Är det fler som har problem med detta? Det är ju rätt illa ifall man inte kan se vilka flighter som inte krediterats. Om man inte tar tag i det relativt snart efter en flight finns det ju stor risk att man glömmer bort att kolla eller får ett berg (vilket jag börjar få) av boardingpass som ska kontrolleras.
 

charlesswe

Medlem
Jag har det svårt att förstå att i 2012 så behöver vi fortfarande hålla på med att registrera poäng manuellt eller att det tar veckor innan poängen visar upp.

Är det nån här som har koll på hur miles registeringssystem fungerar?

Hur svårt kan det va?!

:)
 

Dr. Miles

Expert
Om alla flygbolag och resebyråer använde samma bokningssystem skulle det ha varit enkelt .
Jag misstänker att översättning av data mellan olika system inte fungerar som den ska. Då hamnar miles/poäng i vilospår och det kräver manuel registrering.
 
Toppen