Senaste nytt

Fotbolls EM 2012

andreijas

Medlem
Vi har precis blivit tilldelade biljetter till sverige - england, nu börjar då arbetet med att hitta boende och flyg, alternativt gör vi en roadtrip och lör dit, men jag flyger helst då jag kört min beskärda del i öststatsländer.

Förslag på flygbiljetter mottages gärna, även boende. Lämpliga datum är ut 13/6 hem 16-17/6.
Några andra än aerosvit som flyger direkt?
 

gdaily

Medlem
Finns inget bolag än aerosvit som flyger direkt.

Du ska få ett bra tips när ni kommer fram till gränskontrollen i Kiev däremot. Eller två tips rättare sagt:
1) Ta med en penna - ni ska fylla i en lapp och det finns inga pennor att låna
2) Typ tredje/fjärde kön från höger sett går alltid snabbast! Varför? Jo det sitter en stor skylt ovanför den som säger något i stil med "Ukrainska pass endast" men denna skylt pekar på köerna ännu längre till höger. Kön under skylten är alltså öppen för alla nationaliteter.

Pratar någon av er ryska? Annars är man en del handikappad, engelska är definitivt inte utbrett i Ukraina. Ett förslag är att hyra en tolk för kanske $50-$100 om dagen. Det spar ni in på att slippa bli lurad på taxiresorna...
 

Marcus01

Medlem
Vi har precis blivit tilldelade biljetter till sverige - england, nu börjar då arbetet med att hitta boende och flyg, alternativt gör vi en roadtrip och lör dit, men jag flyger helst då jag kört min beskärda del i öststatsländer.

Förslag på flygbiljetter mottages gärna, även boende. Lämpliga datum är ut 13/6 hem 16-17/6.
Några andra än aerosvit som flyger direkt?
Oj, det kommer blidtökigt för er så det är ingen ide att ni åker. Jag kan tänka mej att ta biljetterna istället...;-)
 

Jacob

Medlem
Flyger direkt varifrån? Skyways flyger väl direkt från ARN?
Det är Aerosvit som flyger och av någon anledning körs flygningarna i codeshare med Skyways.

Förslag på flygbiljetter mottages gärna, även boende. Lämpliga datum är ut 13/6 hem 16-17/6.
Några andra än aerosvit som flyger direkt?
Bara Aerosvit som flyger direkt. Cimber flyger Köpenhamn-Kiev och tror att de flyger codeshare med SAS.

De flesta större flygbolag trafikerar Kiev så borde inte vara några problem att komma dit.
 

andreijas

Medlem
Tja,
Bumpar denna lilla tråden lite.

igår kom biljetterna och nu är det verkligen dags att ta tag i flygbiljetterna, det har fallit glömska och i värsta fall får vi köra ner till kiev, för se sverige slå england ska jag, baske mig.

Jag skulle behöva hjälp av någon grand master att hitta överkommliga biljetter. Vi är fyra stycken som skall åka, och jag har inte lust att hosta upp dryga 5 tusen per biljett. 2,5-3 känns mer rimligt. om det skulle bli en layover på vägen hem skulle inte det göra något,

Vi behöver vara på plats torsdagen den 14 juni och lämna på lördagen.

Någon där ute som kan assistera med lite kreativ input till vårat sökande?
Estonian hade i måndags, men när jag skulle boka i tisdags eftermiddag var de såklart slut..
 

Palazzi

Medlem
Tja,
Bumpar denna lilla tråden lite.

igår kom biljetterna och nu är det verkligen dags att ta tag i flygbiljetterna, det har fallit glömska och i värsta fall får vi köra ner till kiev, för se sverige slå england ska jag, baske mig.

Jag skulle behöva hjälp av någon grand master att hitta överkommliga biljetter. Vi är fyra stycken som skall åka, och jag har inte lust att hosta upp dryga 5 tusen per biljett. 2,5-3 känns mer rimligt. om det skulle bli en layover på vägen hem skulle inte det göra något,

Vi behöver vara på plats torsdagen den 14 juni och lämna på lördagen.

Någon där ute som kan assistera med lite kreativ input till vårat sökande?
Estonian hade i måndags, men när jag skulle boka i tisdags eftermiddag var de såklart slut..

ARN, GOT eller CPH som gäller?
 

Palazzi

Medlem
ARN-KBP T/R med Estonian 13-17/6 kostar iaf 2795kr. Bara 3h 30min enkel väg :) Resan bokas i W och ger 100% miles (statusgrundande) till Eurobonus (1830miles).
 
Toppen