Senaste nytt

Ska det vara dyrare att boka via företagssidorna (CMP)

DonM

Medlem
Jag glömde bort att först logga in på SAS företagssidor när jag bokade en biljett tidigare i dag (men var givetvis inloggad men min privata eurobonusprofil).

Då det inte hade gått 24-timmar så avbokade jag (enklare än att chansa på att någon kunde lägga in företagskoden på support eller flygplatsen) och skulle beställa nya biljetter till samma avgångar, men ser då att ena sträckan är betydligt dyrare när jag är inloggad på företagssidorna. Gjorde omedelbar ett nytt sök utan att gå via företagssidorna. Resultatet blev fortfarande olika:

Pris inloggad på företagssidorna:
med cmp.jpg


Pris utan att vara inloggad på företagssidorna:
utan cmp.jpg


Är dette normalt och bör man alltid passa på att kolla priser med/utan framöver, eller tror ni att det är något fel i systemet?

Då jag valde att boka utan att vara inloggad så måste jag nu få lagt till företagskoden (CMP) - någon som har bra tips för hur man enklast löser detta?
 

DonM

Medlem
Hvilke bookingklasser fik du på de respektive sider?

Vet inte - på den jag bokade utan att vara inloggad på företagsportalen blev det A på plus segmentet. Hur kan man för övrigt se det innan bokning?

Jag körde samma sök på nytt (med och utan inloggning) och nu är priserna lika låga på bägge varianterna. Räknar med någon form av systemfel. Kommer oavsett att kolla med/utan de nästa gångerna jag bokar.
 
Toppen