Senaste nytt

Problem i paradiset

bnr

Medlem
Har inte flugit extremt mycket med SAS (56 ben LTD), men jag har aldrig upplevt någonting "i det öppna".

Hur sanningen än ser ut så är det inte bra publicitet...
 

Timotey

Medlem
Inget jag upplevt, dock har jag suttit på Betabussen med crew jag precis flugit med och hört hur de har snackat skit om kollegor de bara några minuter jobbat med, men framförallt så pratade de väldigt illa om passagerare ombord. Dock inte om mig vad jag hörde. Känns väldigt oproffsigt.

Hade de pratat om mig som de gjorde om en passagerare hade jag förmodligen mått väldigt dåligt. Var inga snälla ord om hans utseende och klädsel.

Tilläggas bör också att det var två äldre kvinnor ur besättningen som hade denna konversation med varandra
 

ulagun

Medlem
Unde alla år endast en gång förra året.
Var på LAN maskinen mellan OSL-EWR.
Hela flygningen var ett stort kaos. Flög den på LAN obefintliga Economy Plus.
Besättningen visade inte öppen osämja men kommunicerade överhuvud taget inte med varandra.
De sprang mellan business och Plus utan att något händer.
Till slut stannade jag en av dem och frågade vad de höll på mid
Fick till svar att det blivit något "fejl" så de var tre pursrar.
Uppenbarligen ingen lyckad kombination
 
A

Aurora

Guest
Inget jag upplevt, dock har jag suttit på Betabussen med crew jag precis flugit med och hört hur de har snackat skit om kollegor de bara några minuter jobbat med, men framförallt så pratade de väldigt illa om passagerare ombord. Dock inte om mig vad jag hörde. Känns väldigt oproffsigt.

Hade de pratat om mig som de gjorde om en passagerare hade jag förmodligen mått väldigt dåligt. Var inga snälla ord om hans utseende och klädsel.

Tilläggas bör också att det var två äldre kvinnor ur besättningen som hade denna konversation med varandra

Uproffslig å gjøre det på bussen, men hvem prater inte skit om sine kunder og kollegaer fra tid til annen. Heck, selv her på internettforum omtales jo manges significant others som mye ymse, på norske forum går ofte kona (og loungebetjenter?) som "dragen". Uvisst av hvorfor en dame skal være en drage.

Har bare godt inntrykk av svensk CC som jeg ser minst 1-2 gang i mnd, kjempetråkigt å høre at manga av dom inte har det så bra. Håppas dom får orden på det.
 
A

Aurora

Guest
Vad man än tycker om det (att det är rätt/fel) så är det skillnad på att göra det där utomstående kan höra och att göra det i en sluten krets.

Som jeg sa - men du klippet bort - uproffslig å gjøre på en buss ;)
Usikker på om et offentlig forum alla kan lese er en sluten krets, men :)
 

bnr

Medlem
Som jeg sa - men du klippet bort - uproffslig å gjøre på en buss ;)
Usikker på om et offentlig forum alla kan lese er en sluten krets, men :)
Språkbarriär kanske, jag uppfattade det som "Oproffsigt, men det är inget ovanligt" och att det i sig skulle rättfärdiga att de gjorde det.
Men men... :)

Nej, ett offentligt forum som alla kan läsa och som vem som helst kan bli medlem i är inte riktigt en sluten krets i mitt tycke.
 

Mike@GOT

Medlem
Inget jag upplevt, dock har jag suttit på Betabussen med crew jag precis flugit med och hört hur de har snackat skit om kollegor de bara några minuter jobbat med, men framförallt så pratade de väldigt illa om passagerare ombord. Dock inte om mig vad jag hörde. Känns väldigt oproffsigt.

Hade de pratat om mig som de gjorde om en passagerare hade jag förmodligen mått väldigt dåligt. Var inga snälla ord om hans utseende och klädsel.

Tilläggas bör också att det var två äldre kvinnor ur besättningen som hade denna konversation med varandra

Hade jag varit du så hade jag kontaktat SAS direkt efteråt och berättat om vad jag hört.
 

Timotey

Medlem
Uproffslig å gjøre det på bussen, men hvem prater inte skit om sine kunder og kollegaer fra tid til annen. Heck, selv her på internettforum omtales jo manges significant others som mye ymse, på norske forum går ofte kona (og loungebetjenter?) som "dragen". Uvisst av hvorfor en dame skal være en drage.

Har bare godt inntrykk av svensk CC som jeg ser minst 1-2 gang i mnd, kjempetråkigt å høre at manga av dom inte har det så bra. Håppas dom får orden på det.
Förstår att folk pratar bakom ryggen på andra, det är ju bara det faktumet att de gör det på bussen bland de resenärer som var deras kunder för en halvtimme sedan som gör situationen olustig.
Hade jag varit du så hade jag kontaktat SAS direkt efteråt och berättat om vad jag hört.
Håller med så här i efterhand, nu gjorde jag dock aldrig det.

Vill även tillägga att det här var en engångsföreteelse och att det finns mindre begåvad personal på de flesta arbetsplatser.
 
Toppen