Senaste nytt

Hilton stay Pending

EBGGOT

Medlem
Tänkte vi kunde byta lite erfarenheter angående stays som står som pending ...

Enligt min erfarenhet är det INTE alltid så att "pending" går över till stays med poäng.

Hur många dagar har det gått som mest från stay - pending - poäng för Er?
 

agehall

Medlem
Pending brukar det väl stå ett par dagar efter att man checkat ut medan de processar saker och ting. Vet inte riktigt varför det inte är instant - jag har bara accepterat att det är så. :)

Som du själv säger så stämmer det nog att det inte alltid blir poäng av en sådan stay. Stays får man dock alltid enligt min erfarenhet, men det kanske finns varianter då man inte får det heller.

Har inte hållit stenkoll på hur länge mina stays står som pending, men det kan vara flera dagar ibland. Tror aldrig någon stått som pending mer än en arbetsvecka iaf.
 

ulagun

Medlem
Bokade Doubbletree Zagreb 2 nätter, stod som pending ca en vecka och fick vare sig poäng eller stay.
Anledningen var att jag bokat första natten med M&M poäng samt andra som vanlig via Hiltons hemsida.
Mejlade HH och fick till svar att om man mixar på detta sätt så blir det vare sig poäng eller stay, men av vänlighet och för jag varit HH så länge fick jag poäng och stay för en natt.
Slutsatsen jag drog var att om man mixar frinätter med vanlig bokning så börja med de nätter man betalt och bokat via Hilton sidan först. Gör riktigt ut/incheckning innan man påbörjar frinätterna.
 

agehall

Medlem
Slutsatsen jag drog var att om man mixar frinätter med vanlig bokning så börja med de nätter man betalt och bokat via Hilton sidan först. Gör riktigt ut/incheckning innan man påbörjar frinätterna.

Tror inte det hjälper. HHonors brukar slå ihop alla stays som är back-to-back och alla blir då "sämsta tänkbara alternativ" ur poängintjäningssynvinkel. Ska man göra detta så ska man nog checka ut och bo någon annanstans en natt innan man checkar in igen.
 
Toppen