Senaste nytt

Uppgradera med EuroBonus på Lufthansa

Hej,

Jag ska flyga Göteborg-Frankfurt-New York/New York-Dûsseldorf-Göteborg 23-27 april, och jag har bara flugit till USA med SAS tidigare och har uppgraderat mig alla gånger vid gaten utan problem. Denna gången tänkte jag göra det när jag flyger med Lufthansa, vet ngn hur många EB poäng det kostar för Economy Plus respektive Business?

Tack på förhand.
 

Jonas C

Medlem
Såvida du inte har en biljett i de högsta bokningsklasserna Y eller B så kan man tyvärr inte uppgradera med EB poäng på Lufthansa.
 

fcx

Medlem
Hej,

Jag ska flyga Göteborg-Frankfurt-New York/New York-Dûsseldorf-Göteborg 23-27 april, och jag har bara flugit till USA med SAS tidigare och har uppgraderat mig alla gånger vid gaten utan problem. Denna gången tänkte jag göra det när jag flyger med Lufthansa, vet ngn hur många EB poäng det kostar för Economy Plus respektive Business?

Tack på förhand.

Du kan tyvärr inte uppgradera med EB-poäng till premium economy. För att kunna uppgradera från economy till business måste biljetten vara bokad i klass Y eller B (dyra klasser).
 

Rob_flyer

Medlem
När jag hade "fel" bokningsklass fick jag trots att jag var Senator, och det fanns bokningsbara bonusplatser i C, inte använda min M&M e-voucer för en uppgradering.
 

Canadien

Medlem
Eco->Business är "billigare" på LH än på SAS när man använder EB-poäng (35,000 vs 40,000), men man måste som sagt ha en full-fare economy i botten för att kunna ansöka.
 

Canadien

Medlem
Någon som vet om man kan uppgradera från Premium Eco (E/G) till Business på Lufthansa med EB-poäng? Isåfall samma pris som från Y/B?
 
Toppen