Senaste nytt

Nya nivåer för poänguttag i Eurobonus

090034208

Medlem
Väcker liv i tråden igen, på SAS hemsida står det nu hur poänguttagningen kommer att se ut fr 4 Maj.

Inrikes Danmark,Sverige,Finland,Estonia 10000 poäng Economy, 15000 EExtra
Inom Norden,Estonia,Latvia,Lithuania SAMT Germany och Poland 20000 Eco, 25000 EEXtra, 30000 Business

Till USA höjs EExtra till 80000 samt Business till 100000
Till Asien höjs EExtra till 110000 samt Business till 140000
 

Gnopps

Medlem
Dyrare alltså. Smart av dem att berätta de goda nyheterna först för att få uppmärksamhet på dem.

Jag har älskat 12000 inom Norden, det enda jag använder mina poäng till. Får boka biljetter innan prishöjningen.
Lustigt också med 80k för eco extra till USA, för samma pris får man affärsklass med Skyteam.

Jag skulle också gärna vilja ha SAS definition på "någonsin". Rubriken på nyhetssidan med de senaste förändringarna lyder "We're making EuroBonus better than ever!" och med tanke på att man för några år sedan fick 100% i intjäning på alla biljetter SAMT lägre uttagsnivåer förstår jag inte hur detta på något sätt kan vara bättre än någonsin.??

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/offers-news/EuroBonus-improvements/
 
Last edited:

090034208

Medlem
Visst är det så. Att höja Norden från 12000 till 20000 är ganska mycket, använder ofta också mina poäng inom Norden och detta blev plötsligt betydligt dyrare. Men att kunna åka enda till Tyskland för samma poäng känns ju ok
 

henrik l

Medlem
Dyrare alltså. Finns det något pressmeddelande med dessa "förbättringar"?

Jag har älskat 12000 inom Norden, det enda jag använder mina poäng till. Får boka biljetter innan prishöjningen.
Lustigt också med 80k för eco extra till USA, för samma pris får man affärsklass med Skyteam.


Håller med om Norden, nu lär väl väl LYR tappa en del turister, 12 000 p har ju varit ett klipp dit. Nu får man ta sig en funderare på vad man ska göra med sitt EB, eftersom jag inte drar in några större poängsummor där. Men KRN blir ju attraktivare, så vi får väl lägga en BC.se träff hos rob74:)
 

twiggs

Medlem
Jag tycker att det är helt givet att man höjer/justerar priserna på poängresor när man höjt poängantalet på många biljetter.
 

Randy Marsh

Medlem
Jag förstår att man ser sig tvugna till att öka priserna, men 20 000 poäng for boskapsklass inom norden är orimligt. 15 000 poäng hade kännts bättre.

Hoppas de inte kommer med fler idiotiska prisökningar som t ex 30 000 poäng för att uppgradera till economy extra..
 

TreD

Medlem
Å andra sidan har ju biljettpriserna legat still eller till och med sjunkit över flera år. Det här känns inte bra överhuvudtaget. Nu blir det till att överväga att lägga alla flygningar på M&M-kortet!
 

agehall

Medlem
Fast M&M har ju också gjort en hel den enhancements sista tiden. Så frågan är om det är bättre just nu.
 
Toppen