Senaste nytt

Award billet - regler for ombooking og afbestilling?

obs

Medlem
Jeg har søgt lidt rundt, både herinde, på Alliancens hjemmeside og på SAS' ditto. Men jeg har ikke umiddelbart kunnet finde nogen beskrivelse af reglerne for ombooking og afbestilling af Star Alliance Award billetter.

Nogen her der kan redegøre for dette? Gælder de samme regler for alle *A selskaber, eller varierer de f.eks. alt efter operating carrier?
 
Det er selskabet som udsteder billetten som bestemmer. Det gælder både regler for rute, såvel som regler for ændring og ombooking, priser og afgifter.

Hvis det er en billet udstedt af SAS kan den ændres og afbookes mod et gebyr frem til dagen før (24h?) afrejse.
 

obs

Medlem
Det er selskabet som udsteder billetten som bestemmer. Det gælder både regler for rute, såvel som regler for ændring og ombooking, priser og afgifter.

Hvis det er en billet udstedt af SAS kan den ændres og afbookes mod et gebyr frem til dagen før (24h?) afrejse.
Okay, så hvis jeg vil bestille en United award billet og betale med SK EuroBonus point, så er det Uniteds regler for billetten der gælder? Synes dog ikke lige at jeg kan finde noget i deres regler omkring afbestilling...

Er det forresten kun i Uniteds Saver Award klasse at man kan booke Star Alliance award billetter?
 

agehall

Medlem
Du kan inte beställa en United-biljett med EB-poäng. Det kommer att vara en SAS-biljett om du betalar med EB-poäng och det är SAS regler som gäller.
 
  • Gilla
Reactions: obs

fcx

Medlem
Hur mycket är avgiften (gebyr)? Är det avgift (gebyr) även om man har Eurobonus guldkort?

En Eurobonus-awardbiljett kan avbokas senast dagen före första flighten. Ofta måste det göras på telefon, vilket innebär att det är öppettiderna för telefonkundtjänsten som sätter gränsen. Är det en Amex 2-4-1 så måste man ringa den bokningen. Detta gör att det inte stämmer med avbokning 24 timmar i förväg (ibland kortare, ibland längre).

Ändringar kostar 150 SEK per passagerare, oavsett antal ändringar. Avbokning är gratis för EBG och uppåt. Har för mig att det kostar 150 SEK för övriga på telefon och är gratis online (om det går).
 
Okay, så hvis jeg vil bestille en United award billet og betale med SK EuroBonus point, så er det Uniteds regler for billetten der gælder? Synes dog ikke lige at jeg kan finde noget i deres regler omkring afbestilling...

Er det forresten kun i Uniteds Saver Award klasse at man kan booke Star Alliance award billetter?
Det er pointene der betaler som bestemmer hvem der udsteder billetten - EuroBonus point = SAS billet med 117-billetnummer. Således SAS' regler og gebyrer..

Og ja, det er normalt kun det der vises som Saver Awards man kan booke med "fremmede" point.
 
  • Gilla
Reactions: obs
Toppen