Senaste nytt

Birkakryssning med Rom-provsmakning

Sofia

Medlem
Det ser trevligt ut men jag är (tyvärr) på Bali fortfarande då. Ska åka Birka och äta skaldjur några veckor innan, kan också rekommenderas!
 

Kricka

Medlem
En GOD idé ! Försöker att inte frestas för mycket då jag redan har två
(privata) USA-resor bokade i höst vilka lär tömma både semester- och
pengabanken. Romprovning låter som ett vinnande koncept i min värld.
 

sembl

Medlem
Det var säkert 3 år sen som man var på "frubytarbåten" och tror jag har gjort min sista båtresa över eller kring östersjön efter den resan. Ett tips är att alltid boka hytt för två men bo själv. Man vet aldrig vad som händer när man kombinerar Rom med Birka. Varje gång någon på sverige kontoret säger att vi skall ha en 24 timmars konferans på Birka så säger jag .... Önskar er en trevlig kryssning, uppdatera mig om jag har missat något på det ni kommer prata om eller skicka Powerpointen när ni är i hamn.

Alla är vi olika =)
 

Sofia

Medlem
Jag och min syster ÄLSKAR skaldjur, gärna bisarra mängder av sådana, och när Birka körde detta första (?) gången för 4-5 år sen slog vi till. Året efter hade vi den goda maten i sikte och erfarenheterna i bagaget och gjorde lite annorlunda. Man åker mitt i veckan, för att undkomma helgfyllona, man tar den sena buffén för att låta pensionärerna från landet få frossa först (under tiden njuter man av tomma bubbelpooler och massor av solstolar att välja på). Därefter avnjuter an buffén i godan ro, utan att bli armbågad i revbenen av två äpplen höga tanter, bär sina magar upp till discot och konstaterar att det är bäst att lämna 65+'arna till deras raggande och går till hytten och vänder upp magarna och sover som en stock :D
På vägen tillbaka njuter man av utsikten, lite bubbel*2, shopping och exempelvis en räkmacka.

Om nån skulle våga sig på konceptet: köp en Let's deal och skicka PM så ses vi 21/9 ;)
 

Johanna

Medlem
Jag tycker skaldjursbuffén låter som en bra deal. Romkryssning låter kul men jag är urdålig på att dricka starksprit så det är nog inte en bra deal för mig. Har aldrig åkt en kryssning. Ska göra det någon gång. Det står på min todolista tillsammans med en sommarcharter
 
Toppen