Senaste nytt

Air France startar ny flyglinje Paris CDG-Abuja

Jacob

Medlem
Den 4 juni startar Air France en ny flyglinje från Paris CDG till Abuja. Abuja ligger i Nigeria och är sedan 1991 landets huvudstad (medan Lagos är landets största stad). Linjen kommer att trafikeras dagligen med en Airbus A330-200 med tre klasser ombord (Business class, Premium voyageur och Voyageur/Economy).

Enligt uppgift kommer Air France nyaste business class produkt användas på linjen.

Så här ser tidtabellen ut:

Paris CDG-Abuja

AF 514 CDG 10:40 ABV 15:35 332 0 1234567 05:55

Abuja-Paris CDG

AF 513 ABV 23:15 CDG 06:10 +1 332 0 1234567 05:55
 

agehall

Medlem
Ingen first alltså? Det var lite udda. Det är ju inte helt sällan det faktiskt sitter folk i F till/från LOS iaf.

Jag måste dock ställa mig lite frågande till underlaget. Hur många vill egentligen åka till ABV? Det är väl LOS och PHC som är de stora destinationerna.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Vill och vill åka till ABV? Vi gissa att de flesta med destination ABV är där i tjänsten, mer eller mindre frivilligt..:confused:
Men nya destinationer öppnar inte upp utan ett mycket digert underlag, vilket gör att jag utgår från att det finns de som vill (måste?) åka..
Hälsningar Karin


Ingen first alltså? Det var lite udda. Det är ju inte helt sällan det faktiskt sitter folk i F till/från LOS iaf.

Jag måste dock ställa mig lite frågande till underlaget. Hur många vill egentligen åka till ABV? Det är väl LOS och PHC som är de stora destinationerna.
 
Toppen