Senaste nytt

United wifi

Jag ska flyga GOT-CPH-IAD t&r om ett par veckor. Bokade en bonusresa med min 2-4-1 i vintras.

Allt flygs med Brussels Air utom CPH-IAD på ditvägen som flygs med United. (777-200/300).
Vad jag förstår så är Brussels air lite för belgiska för att erbjuda wifi, men United ska väl mig veterligen göra det på atlandflygningar.

Så, är det någon som har erfarenhet av detta? Hur vettigt det fungerar och vad kalaset går på för en sådan flight?
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag flög DUB-EWR-HNL-EWR-DUB med UA i juli och det fanns wi-fi på varenda flight. Funkade bra på alla utom en egentligen. Betalade lite drygt 20 dollar per flight tror jag (kortbetalning ombord) och fick refund i efterhand för den flight där det enbart gick att få igång den första halvtimmen i princip.

Vissa delar av flygningarna funkade det sådär på, men man fick en heads-up om att det skulle kunna funka sämre när man var en bit från land. När det väl var igång så tyckte jag det var riktigt bra.
 

Artur

Medlem
Hmm, flög en United 777:a från FRA till EWR förra året. Där erbjöds ingen Wifi vad jag minns, men mycket kan ju ha hänt på ett år!
 
Mine oplevelser med Uniteds WiFi har været overvejende positive. Jeg er dog usikker på om det findes på netop de flytyper du nævner.

Ps. Er du sikker på at du skal flyve med Brussels Airlines og United Airlines på strækningerne Göteborg-København-Washington?
 
Nej.. Jag är uppenbarligen full och skriver för fort :)
Det är naturligtvis GOT-BRU-IAD och inget annat :)

Det är ju nästa resa senare i vinter som går via CPH, nämligen GOT-CPH-SFO. Men det är med SAS :)
 
Toppen