Senaste nytt

[First class] Frankfurt-Santiago de Chile T/R, American Airlines, 2.385 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Great thanks to Marlino@FlyerTalk.
AA: FRA-SCL First Class €2382 - FlyerTalk Forums

Det är en V klass upgrade fare (Fare basis: VLE0A6R5/C981) som av någon anledning uppgraderar till P klass (First class).

[First class] Frankfurt-Santiago de Chile T/R, American Airlines, 2.385 EUR inkl. skatter.

FRA-SCL T/R
Flygbolag: American Airlines
Kabinklass: First class
Bokningsklass: P (upgrade fare)
Fare basis: VLE0A6R5/C981
Pris: 1.425 EUR + sktatter, totalt från ca 2.385 EUR (ca 22.500 SEK) inkl. skatter
Förköpskrav: 10 dagar
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa:
  • mellan 2015-AUG-16 och 2015-NOV-30
  • mellan 2016-JAN-01 och 2016-JUN-30
Stopover: upp till 2 stopover är tillåtna, varav
  • En fri i Europa / kontinental USA
  • Ytterligare en stopover i Europa / kontinental USA mot 75 EUR
HIP Check: Ja
Byte: upp till 6 byte är tillåtna per riktning, varav
  • upp till 3 byte i Europa per riktnig
  • upp till 3 byte i Nordamerika / Sydamerika per riktnig
MPM: 9.039 miles
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 180 EUR
Ändring: Ja, mot 180 EUR per gång
Routing: t ex Frankfurt-(AA)-Dallas-(AA)-Santiago

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Det går att söka på Google Flights men inte på ITA Matrix.
Google Flights

Bokningsbar på American Airlines tysk webbsida.
Screenshot20150818_01.png


Ping @agehall, @Tommy, @IPC_Mataveri.
 

Dr. Miles

Expert
Intressant, går den att kombinera i en multiroute TILL Buenos Aires och HEM från Santiago?
Priset (First class upgrade) verkar inte finnas till Buenos Aires. Vill du åka till Buenos Aires, är det bäst att köpa en tur&retur från Santiago.

Kan man flyga BA eller är detta inte on JV fare?
Det är inte JV fare, det är en American Airlines uppgrade fare. (oneworld JV har inte gemensam upgrade fare).
Däremot bör man kunna flyga British Airways flygning så länge den bokas som AA flightnummer OCH i P klass.
 

Senator

Moderator
En liten "varning" att om routing är enbart via DFW så är det gamla B777-200 utan nya First. Vidare försvinner dessa över tid... Vad jag kan se så flyger AA även från MIA till SCL med dessa B777-200..

Bästa rutten (om den funkar med MPM) är FRA-LHR-JFK (med AAs B77W)-MIA/DFW-SCL
 
En liten "varning" att om routing är enbart via DFW så är det gamla B777-200 utan nya First. Vidare försvinner dessa över tid... Vad jag kan se så flyger AA även från MIA till SCL med dessa B777-200..

Bästa rutten (om den funkar med MPM) är FRA-LHR-JFK (med AAs B77W)-MIA/DFW-SCL
Såg det när jag försökte hitta mer info om AA:s First på deras webbsida. Går det att ens att jämföra med tex Lufthansas First?
Priset är ju på Business class-nivå så man ska ju inte klaga.
 

Senator

Moderator
Såg det när jag försökte hitta mer info om AA:s First på deras webbsida. Går det att ens att jämföra med tex Lufthansas First?
Priset är ju på Business class-nivå så man ska ju inte klaga.

Nu har inte jag åkt med AA First, så min feedback baseras på lärdom från andra. Men det är inte i närheten på något sätt varken på marken eller i luften.
 

Tommy

Medlem
Americans hårdvara i nya F är mycket trevlig och om man är två så kan man vrida stolarna (mitten sätena) mot varandra när man ska äta och slipper "tränga" in sig i ena suiten. Maten är bra och man kan förboka det man vill äta Glassen är suverän.
personalen är Amerikansk altså ganska relaxed ingenting åt CX,LH. Prority fungerar alltid på AA. First bordar först sen Business-Emerald mm.
 

Senator

Moderator
Americans hårdvara i nya F är mycket trevlig och om man är två så kan man vrida stolarna (mitten sätena) mot varandra när man ska äta och slipper "tränga" in sig i ena suiten. Maten är bra och man kan förboka det man vill äta Glassen är suverän.
personalen är Amerikansk altså ganska relaxed ingenting åt CX,LH. Prority fungerar alltid på AA. First bordar först sen Business-Emerald mm.

Jag tycker den nya hårdvaran på B77W ser bra ut. Tyvärr, är det B777-200 som används på FRA-DFW och DFW/MIA-SCL. Dessa har INTE denna hårdvara och det finns (till min vetskap) inga planer att uppgradera då dessa B777-200 skall byggas om till två klass med denna konfiguration:
777-200 Retrofit | Planes | Boeing | American Airlines
 
Toppen