Senaste nytt

Hur skulle ni boka Stockholm-Bali i November 2015?

Pålly

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Bali
  • När vill/behöver du resa ut? Helst 19 november 2015
  • När vill/behöver du komma hem? Helst 27 november 2015
  • Hur länge vill du vara borta? 7-8 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance alt. One World
  • Vad är din budget? (per person) max 12 000/person
  • Vad är det viktigaste för dig? Om möjligt, kort restid
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigt
Jag är BAEC Gold med runt 70 000 avios och EBG med runt 180 000 EB och skulle gärna kunna göra uppgraderingar till Business på de längre flygningarna med avios eller EB.
Kan även försöka fixa en 2-4-1 Amex inom närtid.
 

dkvk

Medlem
Jag har själv bokat en Bali resa i november från ARN i Business på poäng. Reser med Thai tor via BKK.

Kollat detta?
 

RobHK

Medlem
Qatar Airways Business Class kampanj-biljetter låter som något för dig, lite sent nu dock med någon månad till avresa :/
 

LarsCph

Medlem
Qatar Airways Business Class kampanj-biljetter låter som något för dig, lite sent nu dock med någon månad till avresa :/

Det var dét vi (jeg + familie) fløj i Juli... Business Class til DKK 13.000 retur per pax. Meget fin connection og 19 timers rejse på Qatar Airways business class er som "a walk in the park" selv med en 3,5 årig pige med på turen. På turen DOH-CPH hjem var der 9 børn ud af de 22 pladser i business kabinen :)
 

Wendestam

Medlem
Har åkt dit fyra gånger och alla gånger med SAS/Singapore Airlines. För 12' SEK / pers får du nog tyvärr inget annat än "low economy" på Star Alliance, med lite tur nån sträcka med full poängintjäning. För att uppgradera på Star Alliance måste i princip biljetten vara i klass B, S eller Y vilket gör att du troligtvis får betala närmare 20' SEK /pers istället (om inte mer).
Jag fick S klass en gång på SQ mellan FRA-SIN-DPS och där kunde jag uppgradera för poäng på SQ.
AMEX 2-4-1 med TG i business skulle kunna vara ett alternativ om du har lite tur.
 

Sofia

Medlem
Skulle också säga Qatar (inte helt otippat-) men de har en riktigt bra connection till Bali både dit och hem utan långa väntetider vid mellanlandning (Doha). Du måste nog ringa deras kundtjänst för att kolla om du kan uppgradera med avios. Generellt sett är de mycket generösa med uppgraderingar och det är sällan ett problem utom under Ramadan.
Vill du ha mer info om Bali är du välkommen att höra av dig. Jag är där i början på oktober :)
 

LarsCph

Medlem
Ift boende på Bali så kan jeg meget anbefale at se efter et privat hus - det havde vi den sidste 1,5 uge af vores ferie på nordkysten. Pris vs performance er helt utrolig i forhold til alt andet jeg har prøvet. Maid (rengøring, tøjvask, opvask)+kok til lunch og middag (og ja hun lavede dælme god mad), chauffør 8 timer dagligt (vi skulle betale benzin... cirka 3,5 dkk/L i Indonesien) og stor privat pool var inklusive i vores ophold i et 4 personers hus 5 meter fra havet til under 1200 dkk per døgn. Det var ferie i højeste potens.
 
På Bali just nu, för 5:e augusti semestern i rad. Toppen här, sol och behagliga 30 grader och skönt svalare på kvällarna. Att hitta flyg direkt till Bali, kan oftast dra iväg x antal tusen. Ibland mycket billigare att hitta flyg till ex Singapore, Kuala Lumpur eller Jakarta. Lätt att ta sig vidare till Bali billigare. Den här gången flyger jag business med Qatar till Kuala Lumpur, sedan utnyttjat Malaysian Airlines kampanj och business ner till Bali ToR. På det sättet fick jag ner totalpriset med drygt 3500 SEK, och får dessutom 640 Tier Points hos BA .
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Vet inte om tiden spelar roll för dig men ett alternativ är att flyga via Hong Kong (en dag/kväll här är dessutom väldigt trevligt).
Du kan i sådana fall flyga med Air China via Peking för precis under 4000 kronor. Sedan fortsätta med Air Asia (inga poäng där inte) för 1000 kronor till.
Snabbaste vägen verkar vara SAS för precis under 6000 och sedan fortsätta med Air Asia för 1000 kronor utan poäng.
Ett annat alternativ är Finnair för precis under 5000 kronor med fortsättning med Air Asia för 1000 kronor.

Allt detta om du kan tänka dig en via Hong Kong rutt. Du får ju faktiskt cirka 6000 kronor per person i besparing jämfört med dig budget på 12000.
 

Dr. Miles

Expert
Vet inte om tiden spelar roll för dig men ett alternativ är att flyga via Hong Kong (en dag/kväll här är dessutom väldigt trevligt).
Du kan i sådana fall flyga med Air China via Peking för precis under 4000 kronor.
Menar du att flyga till Jakarta med Air China?
Så vitt jag vet, Air China flyger inte till Denpasar.
 
Toppen