Senaste nytt

Nya höstmenyer i SJ 1 klass

Jacob

Medlem
På onsdag 19 augusti introducerar SJ sina nya höstmenyer 1 klass. Inriktningen blir svenska produkter med säsongsbetonade råvaror och inledningsvis kommer man erbjuda sex huvudrätter me dessert varav två vegetariska rätter. De nya rätterna är följande: Inkokt lax med krämig dillpotatis och pressgurka Svensk rostbiff med potatissallad Svensk kyckling med Västerbottenrisotto gjord på risoni Kallrökt…
 

HCas

Medlem
Intressant, jag har beställt SJ-mat till på fredag så då får jag testa det nya. Hoppas att det blir en förbättring, jag blev ganska besviken både på smak och mängd senast jag åkte.
 

olo

Medlem
SJ nyttjar sig av ett roterande schema mellan rätterna men det ska alltid finnas en kötträtt och en fiskrätt.
Toppen att det införs valmöjligheter. Innebär det att det kommer att gå att välja mellan dessa ombord på tåget eller måste valet göras vid beställning?

Kommer även maten att serveras på porslin, som på bilden?
 

olo

Medlem
Det är fortfarande på porslin, men ett rektangulärt till skillnad från det på bilden. Vid servering är det plastlock på för- & efterätt och aluminiumlock på varmrätten.
 

HCas

Medlem
Testade den vegetariska, blev inte särskilt nöjd. Lite samma problem som tidigare tycker jag, det är för lite mat och inte särskilt intressant smak. Knappast prisvärt. Tyvärr får jag säga, det är väldigt smidigt att ha maten ordnad på tåget.
 

kilu00

Medlem
Kycklingen är riktigt god! Fått den vid två tillfällen nu. Det tråkiga är att det samtidigt är folk alldeles i närheten, också i 1:a klass, som äter hamburgare, pommes frites och annan illaluktande snabbmat.
 

MrGunnar

Medlem
Tyvärr så går inte allt att förhindra... =(

Är det förresten någon som har provat SJ:nya sortiment i bistro? Det förnyades den 4 november, men jag har inte hört nån recension ännu.
 
Toppen