Senaste nytt

Hjälp med flyg till Atlanta

Lundabon

Medlem
Hej
Kommer att åka till Atlanta/Miami i oktober. Planerar åka från CPH den 19 oktober till Atlanta. Vill sedan flyga till Miami den 24:e eller 25:e och hem från Miami den 27:e eller 28:e. Någon som har något kreativt förslag, gärna med Star Alliance.
 

tourist

Medlem
Vi behöver veta vad målet är för att kunna sparka igång kreativiteten! :)

Lågt pris? Kort flygtid? Lång flygtid? Många miles/poäng (och i vilket program)? Många miles/poäng per krona? Economy/Premium Economy/Business?
 

Lundabon

Medlem
Eftersom det är min arbetsgivare som ska betala så lär det väl bli billigast tänkbara. Kort flygtid är också att rekommendera (min kollegor är inte lika sugna som jag att jag poäng).
 
ATL är ju hemmabas för DL (SkyTeam), och jag kan exempelvis inte se att det finns några direktanslutningar mellan ATL och MIA. Hur prioriterar du mellan StarAlliance-flyg och kort resa?

Med StarAlliance hittar jag exempelvis:
19/10 CPH - YYZ [AC], YYZ - ATL [AC]
24/10 ATL - IAD [UA], IAD - MIA [UA]
28/10 MIA - DUS [LH], DUS - CPH [SK]
enligt ITA Matrix ligger den på 7682 SEK (men jag hittar inte den bokningsbar via ex Kayak).

SkyTeam hittar jag däremot CPH - CDG - ATL, ATL - MIA, MIA - AMS - CPH KAYAK sökresultat för strax under 7000 SEK, men det är via CDG (!).
 

tourist

Medlem
Om du skulle leta efter "billigast" skulle du gissningsvis få upp skyteam-flighter KL/DL eller AF/DL eller AF/KL/DL och byte i AMS eller CDG. Om du vill ha Star Alliance och en kort resa så ligger väl SK eller UA med CPH-EWR alternativt CPH-IAD bra till.

Personligen föredrar jag byte i USA framför byte i Europa, dvs hellre CPH-EWR-ATL än CPH-CDG-ATL för att inte resan ska "kännas" för lång, men det finns många som har rakt motsatt uppfattning. Och om du är EuroBonusmedlem så ger ju SAS snart 100% även i Low Eco...
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom kravet är billigaste och kortaste som möjligt, så finns det inte så mycket utrymme för "kreativ" routing överhuvudtaget.
Resa med Skyteamflygbolag blir det nog enklast och billigast i ditt fall.
 

tourist

Medlem
Eller Oneworld med BA CPH-LHR-ATL, AA ATL-MIA, BA MIA-LHR-CPH, vilket borde vara bokningsbart på BAs web.
 

SK1989

Medlem
Eller Oneworld med BA CPH-LHR-ATL, AA ATL-MIA, BA MIA-LHR-CPH, vilket borde vara bokningsbart på BAs web.

+1 för denna då man slipper byta flyg i USA och istället kan gå igenom immigation och customs på slutdestination! Går att boka för 6178kr på expedia :)
 

tourist

Medlem
+1 för denna då man slipper byta flyg i USA och istället kan gå igenom immigation och customs på slutdestination! Går att boka för 6178kr på expedia :)

Just out of curiosity: Varför rekommenderar du Expedia framför bokning direkt på ba.com i det här fallet?
 
Toppen