Senaste nytt

Vad får man inte missa i Reykjavik?

En kollega var där i sommar och jag fråga hen om hon tycker det är värt att åka till Island bara för att se Reyjkiavik (som en tilltänkt milage run, men det sa jag inte såklart) - Nej tyckte hen, Island åker man till för naturupplevelsen! Så det är bara att hyra en fyrhjulsdriven bil och åka på turistsafari.
 
Var en tur dit förra året med ett stort gäng vänner och vi fika mest även om vi besökte Blå Lagunen en dag för bad och fika. Nästa gång ska jag hyra bil och utforska mer tillsammans med barnen. Vi bodde på Hilton och hade en bra vistelse där.
 
Golden circle:
Geysir, Tingvalla nationalpark och - det klart enastående - vattenfallet Gullfoss.
Finns dagsturer med buss, annars verkar bil ganska smidigt också.

Hallgrimskyrkan i centrala huvudstaden är också ganska häftig.
 

ulagun

Medlem
Blå lagunen, men som jag nämnt tidigare finns två avdelningar.
Den billigare där dusch/omklädningsrum påminde mig om motsvarande på I15 i Borås på 70-talet.
Dyrare men värt pengarna tycker vi som provat på är den "privata" avdelningen med separata omklädningsrum och tillgång till vad som kan liknas med en pool lounge med frukt bubbel och lugn och ro.

Roterande restaurangen i Reykjavik fin utsikt och hyfsad mat. Populärt Beställ bord.
 
Vi var 25 pers på Blå Lagunen förra året och vi tyckte alla gemensamma omklädningsrummen var riktigt bra. Moderna, rena helt enkelt jätte bra. Vi gick upp en våning mins jag.
 

Trumis

Medlem
Ut på landet! Vi hade 4x4-bilar och var ute och körde i 4 dgr med 1 dgr före och 2 dgr efter i Reykjavik. Med tanke på att ni är där kort tid så ta en dagsrundtur med buss till de klassiska ställena. Observera att allt tar mycket längre tid än man tror, långa transporter, inga motorvägar och ofta dåliga vägar till allt sevärt.
 
Toppen