Senaste nytt

Feedback på rutt AMEX 2-4-1 t/r Stockholm-Brisbane (Fiji)

Bokade nyss award-resa AMEX 2-4-1. Jag och min tjej vill ta oss till Fiji (Flygplats:Nadi) och jag jämförde en massa flygrutter mellan Arlanda och Sydney/Brisbane. Brisbane visade sig bäst med tanke på anslutningar och klass på flygplan (tror jag). Jag försökte hitta bättre alternativ och flyga First class men fick bara en flygning med F på returen men behöver betala för F. Jag tänker boka anslutningsflyget själv när jag känner mig nöjd med bokningen.

Ni får gärna komma med feedback på flygplanen, rutterna, osv innan jag tar och bokar anslutningsflyget till Nadi. Skulle verkligen uppskattas. Det har varit svårt att hitta awardflighter men det har redan diskuterats i en annan tråd.

Se bifogad bild för bokning
 

Attachments

  • Skärmklipp 2015-08-13 14.25.24.png
    Skärmklipp 2015-08-13 14.25.24.png
    344 KB · Visningar: 505

Dr. Miles

Expert
Hur tänker ni ta er till Nadi från Brisbane?

Flygbiljettpriser:
mellan Brisbane och Nadi med Fiji Airways kostar ca 3.900 SEK inkl. skatter i Economy class.
mellan Auckland och Nadi med Air New Zealand/Fiji Airways kostar ca 4.800 SEK inkl. skatter i Economy class.
mellan Hong Kong och Nadi med Korean Air (via Seoul) kostar ca 6.000 SEK inkl. skatter i Economy class.
mellan Tokyo och Nadi med Korean Air (via Seoul) kostar ca 8.300 SEK inkl. skatter i Economy class.
mellan Seoul och Nadi med Korean Air kostar ca 9.900 SEK inkl. skatter i Economy class.


Har du inte 140.000 miles på American Airlines (AA) AAdvantage?
En bonusresa mellan Asia 2 (Sydostasien + Östra Asien + exkl. Japan, Korea och Mongoliet) - Oceanien (inkl Fiji) kostar 35.000 AA miles i Business class per enkelresa per person.

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor



Just nu pågår Buy miles kampanj med upp till 35% rabatt.
Inköpskostnad av 70.000 AA miles är ca 1.584 USD (ca 13.500 SEK) inkl. skatter och avgifter efter rabatt.
Buy, Gift and Share AAdvantage Miles | aa.com
 
Vi tänkte Fiji airways eller virgin t/r från brisbane. Kostade som du skrev 4000kr. Bra tips att flyga direkt från Hongkong. Den har jag inte kollat. Från auckland fanns tyvärr inga rewardresor
 
Vad tror du om flighterna jag bokat? Det blir ett ganska långt stopp i Bangkok men fanns tyvärr inga flighter som godkändes förutom den och hade business.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga.

Måste destinationen vara Fiji?
Vad säger du om Palau? Asiana Airlines (OZ) flyger mellan Seoul - Koror två gånger i veckan.

Enligt SAS EuroBonus webbsida, Palau klassas som Sydostasien.
SAS skrev:
South East Asia Bangladesh, Brunei, Burma (Myanmar), Cambodia, Guam, Indonesia, Laos, Malaysia, Mariana Islands, Micronesia, Palau Islands, the Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam.
SAS points charts - SAS

Tidtabell:

...4..7
OZ609
Seoul ICN 23:10 - Koror 04:00+1 321 04:50

1...5..
OZ610
Koror 05:00 - Seoul ICN 10:10 321 05:10


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Summan av skatter & bränsletillägg blir ca 4.300 SEK (Lufthansa, Asiana, Asiana). Om du flyger med SAS mellan Stockholm-Frankfurt, blir det ca 1.000 SEK billigare.
 
Last edited:

joemume

Medlem
Bra tips från @Dr. Miles ! Förstår att ni gärna vill komma iväg, men det smärtar lite i hjärtat och betala First-priser (även om det är Amex 2-4-1 med poäng) för Business Class.Det är en rejäl skillnad i service mellan de två klasserna. Tycker överlag att rutten ser bra ut, men de tips som gavs ovan ang. alternativa anslutningar är nog värda att kolla upp innan du biljetterar! Trots detta - stort grattis till bokningen, tror ni får en grym resa!
 
F

FCT

Guest
F på den flighten till London ger inget IMHO. Lägg dessutom till connection i ekonomi på SAS! Nej jag skulle söka mer....
 

Jacob

Medlem
Vi tänkte Fiji airways eller virgin t/r från brisbane. Kostade som du skrev 4000kr. Bra tips att flyga direkt från Hongkong. Den har jag inte kollat. Från auckland fanns tyvärr inga rewardresor
Testade både Virgin Australia och Fiji Airways nyligen och skulle säga att Fiji Airways nog ger lite bättre mat och service.

Vet inte om du är medlem i British Airways Executive Club, men om du är det, se till att boka flygningarna på Fiji Airways med Qantas flygnummer (QF som prefix). Då tjänar du både bonuspoäng (som du kan använda till en framtida bonusresa) och Tier Points (poäng för högre status) hos British Airways.
 
Toppen