Senaste nytt

Lounge på Birmingham Airport (BHX) ?

AndersSt

Medlem
Ska flyga CPH - BHX - CPH nu i augusti med SAS (go).
Som EBS har jag ju loungeaccess på CPH men inte på BHX.

Jag brukar ibland betala mig in i lounge om priset är rimligt, enligt mig inte mer än 250-300 SEK.
Nog för att maten inte alltid är så mycket att imponeras av men för mig räcker det med lite soppa och mackor. Ofta vill man ju ha lite fika till/efter maten och då går man snabbt plus ändå. Dessutom uppskattar jag att sitta i en riktig stol och i många fall har man ett hyfsat wifi.

Nåväl, till saken.
Vilken lounge kan möjligen rekommenderas på BHX? Såvitt jag kan se finns det två, Aspire och No1.
 

nota bene

Medlem
Aspire är ganska trevlig - fräsch och bra Wifi. Vill minnas att matutbudet är lite torftigt, men det finns mat/mackor etc. Har endast använt denna då SAS använder den loungen...
 

TallA

Medlem
Har haft möjligheten att besöka båda.
Jag föredrar No1. Maten är "made to order". Loungen har trevligare miljö än Aspire. Jag håller med att Aspire har torftig mat.
 

AndersSt

Medlem
då SAS använder den loungen...

Tack för svar!
Att "SAS använder den loungen" gör det förstås inte till en "SAS lounge"?
Som jag förstår det finns det bara rena "SAS lounge" på ett fåtal flygplatser?

Tillgng till loungen - SAS

Och mitt EBS ger endast tillgång till SAS lounge, inte lounger som SAS har avtal med?
Får se hur hungrig jag blir på hemvägen, kanske mest är fikasugen och då räcker det med Aspire. ;)
 

nota bene

Medlem
Tack för svar!
Att "SAS använder den loungen" gör det förstås inte till en "SAS lounge"?
Som jag förstår det finns det bara rena "SAS lounge" på ett fåtal flygplatser?

Tillgng till loungen - SAS

Och mitt EBS ger endast tillgång till SAS lounge, inte lounger som SAS har avtal med?
Får se hur hungrig jag blir på hemvägen, kanske mest är fikasugen och då räcker det med Aspire. ;)
Det stämmer bra...

Endast SAS egna lounger har du tillträde till under specificerade perioder.

Aspire är tredje part, så där behöver du status, PP eller annat.
 
Toppen