Senaste nytt

Krediterade EB Poäng Till Fel Konto

Miljon3

Medlem
När jag la in mitt EB nummer i min swiss bokning till San Francisco så slarvade jag lite och krediterade mina poäng till ett konto jag gjorde för ett tag sedan(mitt normala/gamla konto hade jag glömt lösenord till och mailen var låst).
Då jag inte hade några poäng på kontot och medlemsårets slutdatum var dåligt för att skaffa ett EBG (30 Sep 2015) Så skaffade jag ett nytt konto innan min resa.

Till det nya kontot tänkte jag kreditera mina poäng. Men då båda korten låg i samma låda så tog jag självklart fel kort och la in det i bokningen.

Min Fråga är kan SAS support Fixa poängen till rätt konto?
 
Systemmässigt kan dom nog säkert göra det, men sen är frågan om dom kommer göra de... De bästa är att maila och förklara läget, men oftast är de krediterat en gång så kan de va svårt att ändra om inte omöjligt.

Men man kan alltid fråga :)
 

palmen

Moderator
Familjemedlem skickar ju inte över baspoäng.
Sen är det dessutom emot reglerna att ha fler än ett konto så att kontakta Eurobonus kanske inte är det bästa trots allt.

1. MEMBERSHIP AND MEMBERSHIP CARDS

1.1 Membership in the EuroBonus program is open to all natural persons. Only one EuroBonus membership account is permitted per person. Persons under the age of 18 years must have their legal guardian’s consent to join the EuroBonus program. The EuroBonus membership and the rights pertaining thereto are personal and for the sole benefit of the member, unless otherwise stated by SAS.
 

palmen

Moderator
startas nytt membership year när man blir silver?
Nej, du har det kvalificeringsår som du får när du signar upp, dvs skapar du ett konto nu i augusti får du augusti-juli som kvalificeringsår (eller är det september-augusti?).
Uppnår du status kommer du fortfarande köra vidare på samma kvalificeringsår
 
Toppen