Senaste nytt

Billig oneworld biljett LHR-PEK-GOT på specifikt datum.

skogis

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa?
    London (öppen för förslag på närliggande flygplatser)
  2. Var är din destination?
    Peking
  3. När vill/behöver du resa ut?
    12-SEP-2015 mellan 10:00 och 19:00
    Ankomst PEK senast 13-SEP-2016 12:00
  4. När vill/behöver du komma hem?
    Vill hem till GOT och lämna PEK tidigast 18-JAN-2016 12:00 och senast 20-JAN-2016
  5. Hur länge vill du vara borta?
    Behöver vara borta mellan 12-SEP-2015 och 18-JAN-2016
  6. Hur många personer som skall resa?
    Enbart jag.
  7. I vilken kabinklass?
    Ekonomi prioriterat, gärna högre bokningsklass vid exeptionellt bra deal.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Oneworld (Är BA silver då rsan genomförs och behöver ta med extra väskor)
  9. Vad är din budget? (per person)
    Har hittat CPH-LHR-PEK-LHR-GOT med BA för ca 7900.-
    eller LHR-HEL-PEK-HEL-GOT med Finnair för 8200.-
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    Prioritering i fallande ordning:
    *Att tiden mellan 2-SEP-2015 och 12-SEP-2015 10:00 är outnyttjad då jag har annat uppbokat och tyvärr inte kan flyga mellan dessa datum. (Är bokad på GOT-LHR-BRU-LHR-DME-LHR dessa datum)
    *Biljettpris
    *Gärna ombokningsbar retur
    *Poäng till BAEC

  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej


    Överlag lite komplicerade randvillkor men i korta drag innebär det att jag vill till Peking på lördagen 12/9 från London och att jag vill hem till Göteborg mellan 18/1-20/1. Resan ska helst vara med Oneworld, men ett bra pris på *A inkl kostnad för extra väska kan ev väga upp.

    Min tankegång just nu är att starta resan med CPH-LHR nu augusti för att få ner priset och använda lite avioser för att ta mig hem imellan. Kanske går det att flyga åt andra hållet på enkelbiljetter? Om det är till någon hjälp så är jag student, men inte ungdom.
 
Köper du en enkel London-Göteborg och sedan bokar en tur och retur Göteborg-Peking så kan du få ner priset med någon/några tusenlappar. Men se till att ha gott om tid i Göteborg då, om du inte reser på en genomgående biljett.
 

skogis

Medlem
Har också funderat i de banorna, tex LHR-GOT-HEL-PEK-HEL-GOT. Alternativt fanns det någon blandbiljett via HKG men då blev jag se fram till PEK.

Har alla flygplatser i UK skyhög APD?
 
Toppen