Senaste nytt

London Heathrow (LHR) eller London City (LCY)?

Carl

Medlem
Hej!
Jag skall till London i slutet av augusti (C klass & BA) och tänkte fråga Er, vad är att föredra, ARN-LHR med en A319 eller åka till LCY med E170? Jag är enbart ute efter era åsikter ang komforten på dom olika flygplanstyperna?
Tack
Carl
 

Strömberg

Medlem
Inga lounger på LCY, å andra sidan är det en liten och trevlig flygplats. Går väldigt snabbt att checka in etc. samt ligger närmare centrala London än någon annan flygplats i området. Vill du maximera din tid i London och minimera din tid på och transfer till flygplatsen är LCY garanterat det bästa valet.
 

Senator

Moderator
Till och från LHR alla dagar i veckan, och två gånger på helgen. Åkte 2 gånger till LCY, nej tack. Två saker som stör mig:
2-2 seating också i CE, och i mitt fall helt fullt
Catering mycket sämre

Mainline till LHR för min del...
 

KeXx

Medlem
Jag håller med Strömberg här, LCY är en trevlig och hyfsat central belägen flygplats. När jag flyger CPH-LON brukar jag välja att flyga till LHR på vägen dit och på vägen hem flyger jag från LCY.
Jag tycker helt enkelt att det är smidigast så, även om det är en E170 på vägen hem, för det är inte lika stora chanser att det blir förseningar på LCY som det kan bli på LHR. Dessutom så är E170:an ganska trevlig att flyga med så länge vädret inte är för dåligt...
 

Carl

Medlem
Tack för allas synpunkter. Nu har jag bestämt mig för att åka med BA (enbart pga alla possitiva artiklar om BA här på buisnessclass.se) till Heatrow ist för LCY
 

Concorde

Founding Member
LHR :)
Terminal 5 är väldigt trevlig. Suveräna lounger, redan på Club/silver nivå.

LCY upplevs bäst på A318 till JFK.
 
Toppen