Senaste nytt

Göteborg-San Diego med Star Alliance i first/business i november

jdb264c

Medlem
Hej!

Har fått mina första 2-4-1 och är överlycklig! Tänkte dra till San Diego och hälsa på vännen som just flyttat dit. Tänkte jag skulle utnyttja kompetensen på BC för att maximera själva trippen :)

Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg. Underlättar det så kan Köpenhamn också fungera.

Var är din destination?
San Diego.

När vill/behöver du resa ut? När vill/behöver du komma hem?
Resan behöver genomföras mellan 30/11 och 13/12.

Hur länge vill du vara borta?
Skulle vilja vara borta 5-6-7 nätter och är helt flexibel vilka under ovan nämnda period.

Hur många personer som skall resa?
1

I vilken kabinklass?
First/business.

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance. Jag tänker mig i första hand Lufthansa men är absolut inte anal med det.

Vad är din budget?
Poängresa men lägger gärna till (frånsett skatter, avgifter etc) det som behövs, inga problem.

Vad är det viktigaste för dig?
Upplevelsen ombord och i lounger.

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Gör gärna krumbukter vad gäller mellanlandningar om det bättrar chanserna att hitta award i first istället för business. Kan man resa österut istället etc, alla alternativ är tänkbara (tjejen skulle aldrig kunna tänka sig att hoppa omkring i världen för resans egenvärde så detta är min chans ;)

Tack på förhand för alla tips! Misstänker att jag är rätt sent ute?
 

karho

Medlem
Hej!
Om vi fokuserar på Lufthansa, de släpper sina awardbiljetter till partners (som SAS/EB) tidigast 14 dagar innan avresa. Så om du siktar på just Lufthansa är den vanligaste metoden att boka business awardbiljetter om det finns, sen när det närmar sig hoppas att First awardbiljetter dyker upp och då boka dessa samtidigt som man bokar av businessbiljetterna. Så just för Lufthansa First class är du inte sent ute, snarare tidig! :)
 

jdb264c

Medlem
Någon som har en känsla för oddsen att få first till San Diego? Eftersom det inte är direktflyg från FRA eller MUC så finns det många alternativ för var jag byter i USA. Då sista hoppet blir med United antar jag att jag vill flyga så länge som möjligt med LH och då är väl SFO eller LAX bäst (andra alternativ som jag hittar hos LH är ORD, IAH, IAD, DEN och EWR) men samtidigt kanske SFO/LAX är svåraste stället att lyckas med att hitta en first ticket sen?
 

fredrik996

Medlem
Har kikat lite på denna sista tiden eftersom jag åker till Los Angeles och LAS Vegas mellan 12 och 24 nov.
Jag fick tag på Arn-Cph-Ord-Lax med SAS och United på utresan Business.
Hemresa Las-Den-Fra-Arn med United resp lufthansa. var nån som skrev i tråden att SFO och Lax är sjukt svår att hitta F så ja ha siktat in mig på Ord och Den, Tror det kan gå med lite tur faktiskt.
 

jdb264c

Medlem
All logistik blev förbaskat försenat så först nu har jag möjlighet att boka. Misstänker att det är så gott som kört att få en trevlig flight? Försöker kika på Uniteds hemsida och boka men det verkar bara finnas flighter med United över Atlanten. Har dock aldrig bokat förut och blir mest förvirrad och stressad :) Någon vänlig själ som orkar dubbelkolla? Flyg GOT-SAN utresa ungefär 2/12 hemresa ungefär 9/12 (i år alltså), i business. Prioriterar trevligt plan (komfort etc) snarare än stopovers och långa byten i lounger (om det mot all förmodan går att finna First 2 veckor innan ändras de kraven helt :)
 
Toppen