Senaste nytt

Uppgradera från Premium Eco till Business.

Johannes

Medlem
Hej,

Har bokat LH för familjen över jul/nyår till Phuket (HKT) flyger följande:
GOT-FRA ( bokad i Y)
FRA-SIN (Singapore) i PE klass N
SIN-HKT (Silk air) i Y

Nu skulle jag vilja ge mig på att uppdatera med Eurobonus-poäng, men ingen av PE klasserna verkar finnas på award charten, SAS kundservice fattar ingenting, var ni några goda råd om detta alls går? Vi är 4 pers och det är naturligtvis sträckan FRA-SIN som är intressant att uppgradera. Är EBD och frun EBS

Tacksam för idéer.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
EuroBonus är tyvärr skit...om du inte ska boka en resa mellan Flen och Drammen 2017 eller dylikt.

Nja, det vill jag inte hålla med om. Det är rätt vanligt att det krävs vissa (rätt höga) bokningsklasser om man ska uppgradera med poäng/miles från annat program än det som hör till operating carrier inom Star Alliance.
 

KristoferS

Medlem
Jag var i EuroBonus i många år. Tillslut orkade jag inte med hur dåligt det funkade.
Idag trivs jag bra som senator hos LH.

Men jag kanske stal tråden där. Hoppas det funkar bra för dig.
 

Johannes

Medlem
Men va fasen, det går ju från Y, jag ser N som en högre klass, myOffers är as-dyrt... Nä EB funkar bra, det är bra värde att ta ut 10 000 GOT-KRN... Jaja åka PE med LH är nog bättre än Tui som vi flög senast till Phuket...

Vad krävs för att kunna uppdatera med miles and more, skulle ju kunna styr om höstens resor från EB, dock är de alla i SAS plus....
 

agehall

Medlem
Nu är det lite OT men jag vet inte om jag tycker M&M är så mycket bättre här - de vill ju ha 65k miles enkel väg för en upgrade från N.
 

agehall

Medlem
Men va fasen, det går ju från Y, jag ser N som en högre klass, myOffers är as-dyrt... Nä EB funkar bra, det är bra värde att ta ut 10 000 GOT-KRN... Jaja åka PE med LH är nog bättre än Tui som vi flög senast till Phuket...

Problemet är att N nog är en låg bokningsklass i PE. Då smäller Y högre...

Vad krävs för att kunna uppdatera med miles and more, skulle ju kunna styr om höstens resor från EB, dock är de alla i SAS plus....

Vad jag kan se är det 65k. Se http://www.miles-and-more.com/mediapool/PDF/62/media_1655707562.PDF och Miles & More - Premium Economy Upgrades bei Lufthanas .
 

agehall

Medlem
Tittade lite i ExpertFlyer och den där fare:n är konstig. Routingreglerna säger premium economy men biljettreglerna säger class of service economy. EF listar den som economy.
 
Toppen