Senaste nytt

Intercontinental Toronto City Center

Kris

Medlem
Någon som har erfarenhet av Intercontinental Toronto City Center? Är ute efter att optimera. Åker 4 vuxna och ett litet barn. Är IHG Platinum ej Ambassador (bor mestadels på andra IHG normalt).

Någon som blivit uppad här med Platinum? Kan det vara värt att boka feature istället för superior för att maxa chans att bli uppad? Värt att satsa på Ambassador? Antar att det inte är lönt att sträva efter Club access pga barn?

Jag tänkte boka två dubbelrum i mitt namn. Endast jag som har status. Finns det chans att båda rummen blir uppgraderade? Brukar de bjuda på WiFi etc. för hela sällskapet (de andra tre är inte IHG och totalt ointresserade... :) )

Allmäna reflektioner eller tips om IC Toronto är välkomna.
 

jumbooze

Medlem
Det är alltid värt att satas på Ambassador OM du ser att du kan bo på ett dyrt hotell en weekend och nyttja 2-4-1 vouchern == pengarna tillbaka
Om du inte är AMB är chansen låg att bli uppdaterad på IC
 

johhenrik

Medlem
Jag säger som jag brukar. Om man bor på en IC och inte har Ambassador, fråga vid inteckningen vilken uppgradering du skulle få om du köper Ambassador där och då. Många rapporterar att de fått ganska bra uppgraderingar, då de som jobbar får en provision på försäljningen.

Annars vill jag säga att jag hade ganska bra uppgraderingar som vanlig Platinum på de IC jag bodde på, när det begav sig, så man kan allt hoppas lite. Det beror säkert på beläggning, humör etc.

Ang WiFi så kan de få gratis WiFi genom att bara fylla i en ansökan till IHG på plats. Det kostar inget, men man slipper kostnaden för internet.
 

palmen

Moderator
Bodde där förra sommaren, bokade dock clubroom direkt (enda rummen som fanns tillgängliga).
Även om de andra är totalt ointresserade av IHG kan du signa upp dom gratis för att alla ska få wifi. Osäker på hur många devices man får per rum annars som medlem. Även om man är ointresserad av poäng så är man säkert intresserad av gratis wifi, bara det en anledning att signa för IHG.

Det finns ett trevligt bryggeri precis nedanför hotellet, Steam Whistle Brewery tror jag de heter (om inte minnet sviker mig) 10$ för en rundtur och då ingick 2 öl plus provsmakning samt ett glas. Antar att du inte är ute efter att hitta bästa ölställen i Toronto, men får du tid över och vill få tag på bra öl så gå in på Bar Volo. Hittar du Nickelbrook Headstock IPA så är den helt klart köpvärd, en av de bästa IPA jag druckit.
 

Kris

Medlem
Tack alla för snabba svar. Kul med bryggeritips också, I like :)

Har bara bott på IC en gång tidigare som IHG platinum, NY times Square. Den gången blev jag uppgraderad. Så jag har inget eget statistiskt underlag :)

Kör nog på att fråga på plats vad ambassador skulle ge. Har man tur blir det ju utdelning pga platinum...
 

palmen

Moderator
Tack alla för snabba svar. Kul med bryggeritips också, I like :)
Nu är det kanske inte det "roligaste" bryggeriet om man är ute efter en ölupplevelse i världsklass. De brygger nämigen bara en öl, en lager. Men den var god och jag gillade turen på bryggeriet i alla fall :). Fick bra tips från de som jobbade där vart man skulle ta sig för att få tag på bra craft beer :)
 

Kris

Medlem
Avrapportering...

Blev två feature room bokade till sist. Båda rummen blev uppade till junior suite, så jag skippade Ambassador även denna gång. Bra tips att ha den möjligheten nästa gång på IC. Känns som en ganska bra utdelning för Platinum. Beträffande Wifi, så är det opersonlig kod, så alla familjens apparater är uppkopplade så det glöder.

Detalj: nice feature att de bjuckar på pressreader under stay (inkl nordiska dagstidningar). På IC i Warszawa var det papperskopia (printad, inte 'orginal') av Politiken som gällde... :) Betydligt smidigare med elektronisk variant. Fast en hederlig papperstidning är ju alltid att föredra...
 
Toppen