Det stämmer såsom
@airbus380.se skriver.
Under slutet av '90-talet och omkring millenieskiftet då flygtrafiken till och från ökade stadigt och passagerarantalet steg varje år och siktade på att uppnå 20 miljoner resenärer per år fram till i mitten av '00-talet planerade LFV (nuvarande Sweda) att bygga ut Terminal 2 och fortsätta utbyggnaden av södra delen av Arlanda.
Terminal 3 var från början en tillfällig utbyggnad då en pir längst till vänster på Terminal 2 skulle byggas och senare en pir där nuvarande terminal 3 byggdes.
I slutet av '90-talet påbörjades om- och utbyggnaden av Arlanda då gamla flygledartornet revs för att ge plats åt arbetet med Pir F, nya flygledartornet samt rivningen av marktornet på taket B-piren togs ner och etablering av Schengenkorridoren och dess passkontroll ovanpå B-piren installerades.
Nästa steg i projektet var att fortsätta bygga ut Terminal 2 men pga 11 september 2001 sjönk passagerarantalet och omstruktureringar inom flygbolag och flygplatser har gjort att många projekt har legat på is.
I slutändan är, såvitt jag vet, att Arlanda kommer bli uppdelad som Arlanda Syd samt Arlanda Nord med Sky City som delar flygplatsen. Därav att Arlanda Express har två stationer i form av Syd och Nord samt fjärrtågstationen belägen centralt på Sky City.
Hur de kommer döpa om terminalerna verkar
@airbus380.se ha bättre koll på men ursprungligen är terminalerna fördelade på Bromma Terminal 1 samt Arlanda Terminal 2-5.