Senaste nytt

Cykla till arlanda?

hallgren

Medlem
Vilken väg tar man?
Var kan man ställa cykeln?

Jag har ärenden på själva flygplatsen (terminal 5) och ska inte resa. Behöver ställa cykeln i någon timme.
 

Dr. Miles

Expert
Vilken väg tar man?
Var kan man ställa cykeln?

Jag har ärenden på själva flygplatsen (terminal 5) och ska inte resa. Behöver ställa cykeln i någon timme.
Det finns en cykelväg till Cargo City från Märsta men jag tror inte att det fanns cykelväg därifrån till Terminal 2.
Om man cyklar via den vägen där hyrbilfirmorna finns kan du cykla via bakom tullen & Gate Gourmet, sedan till parkering.
Jag vet dock ej om cykelparkering på Arlanda.
 

jth

Medlem
Varifrån tänkte du cykla? :)
googlemaps har cykelvägar inlagda och där ser man vägen som Dr. Miles skrev, längs måbyleden ut mot Cargo city. Men sedan tror jag det blir svårare att komma fram mot terminalerna, bussvägen där går ner mot motorvägen om jag inte ser fel.
Det går nog också att cykla längs 273:an runt långtidsparkeringarna mot terminalerna, den vägen är dock smal och har mer trafik, så den är inte den cykelvänligaste. Hojen brukar man alltid kunna ställa av någonstans runt Sky city.

edit:ändrade inlägget lite
 

Morgan

Medlem
Ska gå utmärkt att cykla hela vägen, har själv gått från Arlanda till Märsta en gång, gång/cykelbana hela vägen, följ bara google maps anvisning!
 

OnlyAFool

Medlem
Det här var en intressant idé. Har man bara en liten ryggsäck så borde det gå att cykla till Arlanda om man ska ut och resa och inte har en morgonavgång. Finns det förvaringsboxar någonstans som rymmer en cykelhjälm?
 
Toppen