Senaste nytt

•Söker: Göteborg-Philadelphia med OneWorld

Magpie

Medlem
Hej,
jag behöver dra in 425 TP på 2 resor till Philly innan den 8:e oktober för att nå guldstatus med BAEC. Nån som är en fena på detta som orkar hjälpa mig lite tro? :)
Kan tänka mig att göra ett extra stop nånstans på vägen mot det vanliga på Heathrow om det underlättar intjänandet av poäng.
Business class går bra iaf på en resa om priset inte överstiger 16k, annars får det bli Economy eller Economy Plus.
Har även 57k Avios om det går att använda dom till nåt kul...

Väldigt tacksam om nån orkar kika, annars får jag försöka ordna det själv.

Sen en annan fråga ang TP. Om jag når guldstatus innan utgången av intjäningsperioden måste jag göra dom fyra flygsegmenten innan sama datum eller får jag statusen ändå för kommande år? Lyckas inte hitta en självklar förklaring själv...

Tack på förhand
 

agehall

Medlem
Fram tills för ca 10 minuter sedan hade det gått att boka OSL-NYC med lite roliga routings för 44xx NOK. Nu är det värre. Jag skulle titta på GOT-LHR-BOS-ORD-PHL eller liknande.
 

Treo

Medlem
Det lättaste först: ja, du måste ha 4 BA(IB)-flighter under intjäningsåret. Antingen BA-Flightnummer på biljetten eller BA-målat plan.

Nästa fråga: måste det vara två resor (och just till PHL)? Med utresa i slutet av augusti kan du resa Club World till USA för 16-17000:-. På BAs hemsida kan du själv testa routing exv enligt Agehalls förslag. Då blir resorna i USA klassade som business class = 40 TP, bokar du på aa.com blir det First = 60 TP. För dina behov räcker dock GOT-LHR-XXX-PHL som ger (40+140+40/60)*2 TP.

Bokar du allt på ba.com får du de nödvändiga flighterna, via aa.com måste du flyga BA-metall över Atlanten.
 

Magpie

Medlem
Det lättaste först: ja, du måste ha 4 BA(IB)-flighter under intjäningsåret. Antingen BA-Flightnummer på biljetten eller BA-målat plan.

Nästa fråga: måste det vara två resor (och just till PHL)? Med utresa i slutet av augusti kan du resa Club World till USA för 16-17000:-. På BAs hemsida kan du själv testa routing exv enligt Agehalls förslag. Då blir resorna i USA klassade som business class = 40 TP, bokar du på aa.com blir det First = 60 TP. För dina behov räcker dock GOT-LHR-XXX-PHL som ger (40+140+40/60)*2 TP.

Bokar du allt på ba.com får du de nödvändiga flighterna, via aa.com måste du flyga BA-metall över Atlanten.

Ok, jag kommer alltså inte få guldstatus om jag inte gör 4 flighter efter jag nått 1500 TP? Då spricker det hela för det hinner jag inte med, surt.

Och ja det måste vara till PHL och jag hinner bara göra två vändor innan mitt intjäningsår är slut den 8:e oktober. Blir till att "njuta" av silver istället helt enkelt.
Jag flög över i club för två veckor sen för 13300:- med BA och det var trevligt, men för mig känns det inte värt att dega mer än runt 15kför det igen. Får skaffa bra sömnmedel och sova mig över i economy istället. :)

Tack för visat intresse!
 

xmit

Medlem
Ok, jag kommer alltså inte få guldstatus om jag inte gör 4 flighter efter jag nått 1500 TP? Då spricker det hela för det hinner jag inte med, surt.

Och ja det måste vara till PHL och jag hinner bara göra två vändor innan mitt intjäningsår är slut den 8:e oktober. Blir till att "njuta" av silver istället helt enkelt.
Jag flög över i club för två veckor sen för 13300:- med BA och det var trevligt, men för mig känns det inte värt att dega mer än runt 15kför det igen. Får skaffa bra sömnmedel och sova mig över i economy istället. :)

Tack för visat intresse!
Du behöver inte göra 4 flighter EFTER att du tjänat 1500 TP, du kan ju ha BA-flighter för att tjäna ihop dina 1500 som då räknas.

Det är 4 flighter i din period för guld som gäller.
 

agehall

Medlem
Om man från Sverige flyger via London med OneWorld är det nästan en bedrift att inte lyckas få ihop fyra BA-flighter. Framförallt när även codeshare räknas!
 

Magpie

Medlem
Om man från Sverige flyger via London med OneWorld är det nästan en bedrift att inte lyckas få ihop fyra BA-flighter. Framförallt när även codeshare räknas!

Jag skulle säga omöjligt eftersom det, vad jag vet, inte finns direktflyg till usa från Göteborg... Jag var mer undrande över om jag som sagt var tvungen att klämma in allt innan intjäningsåret går ut.
 

Treo

Medlem
Du läste nog inte mitt inlägg rätt, det stod att du måste ha fyra BA-flighter under intjäningsåret.
Alltså det år du drar in 1500 TP, dvs "nu".

Allt detta bör du kunna se enkelt när du loggar in på ditt BAEC-konto.
 
Toppen