Senaste nytt

Lounge på Berlin Tegel

SNIFF

Medlem
Går det köpa sig in där med EB poäng ?
Tror inte det. Du måste ha Star Alliance Gold eller en plus/business-biljett. Om du har gold kan du gå till senatorloungen istället.

Edit: läste fel och trodde man kunde köpa sig i i loungen. Med SAS Plus kommer du in så som både jag och @simon_says91 säger. Men du kommer inte kunna ta med någon in.
 
Last edited:
Tror inte det. Du måste ha Star Alliance Gold eller en plus/business-biljett. Om du har gold kan du gå till senatorloungen istället.
Och har du Star Alliance Gold eller ja Eurobonus Guld kan du även gästa en person i denna lounge. Det kan du dock inte göra om du bara reser på SAS Plus biljett utan status.
 

Anfield

Medlem
Hur är Senator loungen på Tegel ?

Några tips ?
Nära till gaten där SAS parkerar ?
Tänkte stanna till och fika där i slutet på månaden !
 
S

SkyPriority

Guest
Hur är Senator loungen på Tegel ?

Några tips ?
Nära till gaten där SAS parkerar ?
Tänkte stanna till och fika där i slutet på månaden !

Senator Loungen har lite små plock gällande mat, standard utbud på sprit och vin.. Läsk, godis, kakor och det gamla vanliga. Ölmaskin med Beck. Även rökrum, tyvärr ingen dusch. Själva loungen ligger i huvudbyggnaden medans SAS flyger från D terminalen vilket betyder en promenad + säkerhetskontroll.

Ett tips är att hitta var D terminalen är för att få koll läget och sedan gå till loungen. Jag hade stora problem att hitta D första gången jag var på Tegel. Räkna även så du har gott om tid för säkerhetskontroll. Taket är värt ett besök som kostar 2€, kan du spana plan!
 
Toppen